Notowania

rządy władimira putina
10.11.2014 18:38

Rosja: Redaktor naczelny dziennika "Kommiersant" zwolniony

Redaktor naczelny jednego z czołowych dzienników w Rosji, miał narazić się prezesowi koncernu naftowego Rosnieft.

Podziel się
Dodaj komentarz
(alex-and-r/CC BY-NC-SA 2.0/Flickr)

Redaktor naczelny dziennika _ Kommiersant _ Michaił Michajlin został zwolniony ze stanowiska na mocy decyzji akcjonariuszy - poinformowała niezależna telewizja Dożd. Wiadomość tę potwierdził dyrektor generalny domu wydawniczego _ Kommiersant _ Paweł Filenkow.

TV Dożd przekazała, że przyczyną odwołania Michajlina był konflikt domu wydawniczego _ Kommiersant _ z prezesem koncernu naftowego Rosnieft Igorem Sieczynem, jednym z najbliższych współpracowników prezydenta Federacji Rosyjskiej Władimira Putina.

_ Kommiersant _ ściągnął na siebie gniew Sieczyna, gdy w październiku napisał, że Rosnieft, największy koncern naftowy w Rosji, przedłożył Putinowi pakiet propozycji, mających stanowić odpowiedź Moskwy na sankcje USA i Unii Europejskiej nałożone na FR z powodu jej agresywnej polityki wobec Ukrainy. Gazeta powołała się na kilku urzędników federalnych _ znających sytuację _.

Dziennik podał wowczas, że dokument Rosnieftu trafił na biurko prezydenta FR, który przekierował go do swojego doradcy ds. gospodarczych Andrieja Biełousowa. Obecnie - twierdził _ Kommiersant _ - dokument jest analizowany w ministerstwach.

Według tej opiniotwórczej gazety propozycje koncernu obejmują m.in. ograniczenie międzynarodowej współpracy w wykorzystaniu rosyjskich modułów stacji orbitalnej ISS, zakaz składowania na terytorium FR odpadów radioaktywnych z krajów UE i Stanów Zjednoczonych, a także zajęcie majątku tych państw i ich obywateli w Rosji jako zabezpieczenie za niewykonane kontrakty.

_ Kommiersant _ utrzymywał, że Rosnieft zaproponował również wprowadzenie moratorium na wywóz znajdującego się już w FR sprzętu dla sektora naftowego i gazowego objętego zachodnimi sankcjami, wprowadzenie 100-procentowych przedpłat na gaz importowany z Rosji przez kraje Unii Europejskiej i zamrożenie budowy gazociągu South Stream, za pośrednictwem którego rosyjski surowiec przez Morze Czarne ma płynąć do Europy Południowej i Środkowej z ominięciem Ukrainy.

Rosnieft i Kreml zaprzeczyły tym doniesieniom, a Sieczyn zagroził sądem domowi wydawniczemu _ Kommiersant _, należącemu do związanego z koncernem gazowym Gazprom oligarchy Aliszera Usmanowa.

Rosnieft zaprzeczył, jakoby stał za zwolnieniem Michajlina. _ Nie mamy z tym nic wspólnego _ - oznajmił wiceprezes koncernu Michaił Leontjew.

46-letni Michajlin kierował _ Kommiersantem _ od 2010 roku. Wcześniej przez cztery lata był redaktorem naczelnym popularnego portalu Gazeta.ru. W latach 1992-99 pracował w domu wydawniczym _ Kommiersant _ - w różnych latach kierował dziennikiem _ Kommiersant-Ukraina _ i tygodnikiem _ Kommiersant-Włast _.

Nowym szefem _ Kommiersanta _ ma zostać Siergiej Jakowlew, dotychczasowy redaktor naczelny tygodnika _ Kommiersant-Diengi _.

Czytaj więcej w Money.pl
Gigantyczna pomoc finansowa dla Rosnieftu? Rosja rozumie, że na skutki zachodnich sankcji nie może narażać jednego z jej największych strategicznych aktywów - koncernu paliwowego Rosnieft.
Walki o Donieck. Rosjanie szykują się do inwazji? Rosjanie przekazują terrorystom na Ukrainie nie tylko ciężki sprzęt wojskowy, ale także profesjonalną broń.
Putin o katastrofie rubla: "To spekulacje" Władimir Putin wykluczył, że w związku z osłabieniem rubla w Rosji może dojść do kontroli kapitału.
Rosja odetchnęła. Rubel odbił się od dna Dziś o godz. 11.10 czasu lokalnego na giełdzie w Moskwie za 1 dolara płacono 46,00 rubli.
Tagi: rządy władimira putina, kommiersant, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prawo, wiadmości
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz