Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reklamy Orange wprowadzały klientów w błąd

0
Podziel się:

Sąd: Wyłączenie świąt z promocji było nieuczciwe.

Reklamy Orange wprowadzały klientów w błąd
(Minute/Dreamstime)

Kampania reklamowa telefonii komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd - wynika z wyroku Sądu Apelacyjnego, który potwierdził decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W komunikacie UOKiK poinformował, że wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z sierpnia 2008 roku. Uznano wówczas, że PTK Centertel (operator sieci Orange) w kampanii _ Bliskość tworzy święta _ reklamowała promocyjne usługi w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiała korzystanie z nich w tym okresie. Zdaniem Urzędu, była to nieuczciwa praktyka rynkowa.

W opinii UOKiK, oferta specjalna PTK Centertel _ Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery _ - promowana w ramach prowadzonej kampanii - powinna obowiązywać na takich samych zasadach przez cały rok. Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok.

UOKiK nałożył na spółkę 800 tys. zł kary. W październiku 2009 roku stanowisko Urzędu poparł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował jednak o obniżeniu sankcji pieniężnej do 400 tys. złotych. Spółka odwoła się od tej decyzji do Sądu Apelacyjnego.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/233/t20969.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/telekomunikacja/artykul/uokik;pozywa;telekomy;era;orange;i;play;do;sadu,69,0,448069.html) UOKiK pozywa telekomy. Era, Orange i Play do sądu Operatorzy stosowali w umowach niedozwolone zapisy - uznał Urząd.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/190/t12478.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/play;nie;moze;pobierac;oplaty;za;ponowne;przylaczenie,183,0,615863.html) Play nie może pobierać opłaty za ponowne przyłączenie Niezgodne z prawem jest też rozwiązanie umowy w przypadku zalegania z płatnościami.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)