W jednej reklamie będzie można przedstawić tylko jeden lek. Musi też być więcej ostrzeżeń dla pacjentów - czytamy w _ Gazecie Prawnej _.
Ministerstwo Zdrowia zakończyło konsultowanie nowego projektu rozporządzenia w sprawie reklamy leków.
Według projektu nie będzie można reklamować kilku produktów naraz. Zniknie też reklama porównawcza leków. Kontrowersje budzi zapis, że reklamy leków będą musiały zawierać wiele identycznych informacji jak w charakterystyce leku. Zdaniem ekspertów przepisywanie tych informacji to absurd - czytamy w dzienniku.
ZOBACZ TAKŻE:
href="http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/polacy;lykaja;miliardy;w;tabletkach,11,0,344587.html">Inny budzący kontrowersje zapis to wymóg by przedstawiciele firm farmaceutycznych mogli odwiedzać lekarzy po ich godzinach pracy i za zgodą kierownika placówki. Ponadto trzeba też będzie prowadzić ewidencję wydanych bezpłatnie próbek leków podpisywaną przez lekarza, który je otrzyma - podaje gazeta.