Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pokazy sprzedaży bezpośredniej. Branża ostrzega przed oszustami

0
Podziel się:

Chodzi o pokazy organizowane w hotelach i sanatoriach.

Pokazy sprzedaży bezpośredniej. Branża ostrzega przed oszustami
(knape/iStockphoto)

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej przestrzega przed firmami oferującymi swoje produkty na pokazach organizowanych w hotelach czy sanatoriach. Jest pewna grupa spółek, które w ten sposób starają się wykorzystać klientów, szczególnie osoby starsze - mówi dyrektor generalny PSSB Mirosław Luboń.

- _ Zaprasza się te osoby telefonicznie lub za pomocą ulotek, daje jakieś drobne prezenty. I te osoby czują się w obowiązku w zamian za ten prezent coś kupić na takim pokazie, a poza tym nie interesują się i nie czytają umów, które podpisują, a które są dla nich bardzo niekorzystne _ - tłumaczy Luboń.

Tego typu działania szkodzą całemu sektorowi sprzedaży bezpośredniej, dlatego stowarzyszenie wystąpiło zarówno do instystucji wynajmujących pomieszczenia, jak i banków kredytujących tego typu przedsiębiorstwa o ich lepszą weryfikację - poinformował
Mirosław Luboń.

- _ Rzeczywiście mamy spory odzew i z banków, i z hoteli i sanatoriów. Dlatego mam nadzieje, że uda się choć trochę ograniczyć ten proceder, bo nie ma oczywiście mowy o całkowitej eliminacji tego z naszego życia. Ale chodzi o to, żeby uchronić przed tego typu praktykami zwłaszcza starsze osoby, które mało się interesują w przepisach i nie wiedzą, jakie mają prawa _- mówi.

Siedlecka rzeczniczka praw konsumentów Grażyna Gadomska-Krawczun potwierdza - organizatorzy tego typu pokazów często żerują na niewiedzy lub naiwności konsumentów.

- _ Najczęściej te towary są duże droższe niż w normalnych sklepach. Konsumenci przychodzą z tym do mnie. Na przykład: na pokazie kupili komplet garnków za kilka tysięcy złotych, a podobne lub niemalże identyczne garnki w sklepach są dużo tańsze _ - dodaje Gadomska-Krawczun.

Rzeczniczka praw konsumentów przypomina, że od każdej umowy zawartej w ramach sprzedaży bezpośredniej możemy odstąpić w ciągu 10 dni nie ponosząc żadnych konsekwencji. Także wówczas, gdy jednocześnie z zakupem podpisaliśmy umowę kredytową. Rzeczniczka dodaje, że nawet jeśli sprzedający zastrzegł w umowie niemożność odstąpienia od transakcji, to taka klauzula jest nieważna.

Czytaj więcej w Money.pl
Uwaga na zagraniczne zakupy przez internet! Dropshipping to nowa forma sprzedaży w sieci. Klienci kupują taniej, ale kosztem dużego ryzyka.
Zakupy? Zmienią się prawa klientów Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizacje ustawy o prawach konsumenta. Warto, je znać.
Ważne zmiany w prawach konsumenta 14 zamiast 10 dni będziemy mieć na to, by bez podania przyczyny zwrócić towar kupiony np. przez internet czy telefon - zakłada rządowy projekt ustawy o prawach konsumenta.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)