Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować

0
Podziel się:

Jeśli tylko organizator imprezy nie wywiąże się z zawartej umowy.

Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować
(Kanko*)

*Konsument ma do tego prawo, jeżeli organizator imprezy nie wywiąże się z zawartej umowy - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Reklamować możemy również niezgodną z ustaleniami fryzurę, makijaż czy zabieg kosmetyczny. *

_ - Kupując zorganizowaną imprezę sylwestrową zawieramy umowę. Często jej najprostszym potwierdzeniem jest bilet wstępu. W gorączce sylwestrowych przygotowań pamiętajmy nie tylko o tym, żeby efektownie wyglądać, ale też o naszych prawach i obowiązkach _ - zwraca uwagę UOKiK.

Urząd dodaje, że umowa powinna być na piśmie. Spisanie najważniejszych punktów organizowanego wieczoru ułatwi dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą. - _ Doprecyzujmy szczegóły zabawy, np. ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj oraz formę muzyki _ - radzi regulator.

Przypomina, że umowa powinna zawierać szczegółowe warunki jej realizacji. Należy określić, z kim jest zawierana, koszt wykonania usługi i termin jej realizacji oraz kary wynikające z niewywiązania się organizatora z umowy. UOKiK namawia, by reklamować usługi, które zostały wykonane niezgodnie z umową.

Informuje ponadto, że pozostawione w szatni rzeczy powinny być bezpieczne. - _ W kinach, teatrach, klubach widnieje napis, zgodnie z którym w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności. Jest to niezgodne z prawem. Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni - nie tylko wtedy, gdy jest płatna _ - podkreśla urząd.

_ Jeżeli zamierzasz skorzystać z usług fryzjera, kosmetyczki, krawca, pralni, pamiętaj, że cenniki powinny być umieszczane w miejscach ogólnodostępnych i widocznych dla konsumentów, a ceny za usługi powinny być podawane wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu świadczenia _ - informuje UOKiK.

Dodaje, że klient może również reklamować niezgodną z ustaleniami fryzurę, makijaż, czy zabieg kosmetyczny. Na podstawie kodeksu cywilnego konsument może zażądać od wykonawcy naprawy usługi i wyznaczyć termin na dokonanie tej czynności. _ Jeżeli przedsiębiorca nie usunie wady w wyznaczonym przez nas czasie lub nie jest to możliwe z innych przyczyn, mamy prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zapłaconej kwoty _ - precyzuje UOKiK.

Urząd przypomina, że odstąpienie od umowy jest możliwe, jeśli wada jest istotna, czyli np. trwała spaliła włosy, zamiast koloru blond wyszedł inny, zabieg kosmetyczny spowodował chorobę itp.

_ Możemy domagać się odszkodowania, jeżeli w związku z wadliwym wykonaniem usługi narażeni zostaliśmy na dodatkowe koszty, np. skorzystanie z usług innego przedsiębiorcy. Konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie _ - dodaje UOKiK.

Urząd przypomina ponadto osobom, które zamierzają spędzić Sylwestra na stoku, że za niewykorzystany karnet z powodu m.in. pogorszenia warunków atmosferycznych czy awarii wyciągu należy się zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów.

_ Jeżeli przedsiębiorca nie chce respektować praw, poproś o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów _ - apeluje UOKiK. Szczegółowych informacji udziela także Federacja Konsumentów. Bezpłatne porady można uzyskać od Stowarzyszenia Konsumentów Polskich pod numerem telefonu 0 800 800 008.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)