Czy przejeżdżając przez bramki płatnicze na remontowanych odcinkach autostrady nadal będziemy zobowiązani do uiszczania opłaty? Wszystko zależy od tego, jak Sejm przyjmie projekt o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym.
Na razie dokument trafił do konsultacji w Komisji Infrastruktury. Projekt autorstwa posłów Prawa i Sprawiedliwości zakłada całkowite zniesienie opłat za przejazd remontowanym odcinkiem autostrady, w wyniku którego zablokowany pozostaje co najmniej jeden pas ruchu w danym kierunku - pisze serwis e-prawnik.pl.
Oszczędziliśmy na drogach już 6,5 miliardaDodatkowo ustawodawca żąda, aby informacja o utrudnieniach w ruchu była podawana do informacji kierowców. Umieszczano by ją przed węzłami komunikacyjnymi umożliwiającymi wjazd na płatne odcinki.
Obecnie bramki płatnicze rozstawione są na trzech odcinkach polskich autostrad: płacimy za przejazd częścią A1, A2 oraz A4. Od roku 2011 opłaty pobierane będą również na odcinku A4 Wrocław-Katowice.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
*Budujemy 35 km autostrad rocznie. Za mało i za wolno * Od 1989 roku w Polsce powstało tylko 765 kilometrów nowych autostrad. To oznacza, że średnio, co roku przybywa ich nam zaledwie około 35 kilometrów. | |
*Polska ma najdroższe autostrady w Europie * Nominalnie autostrady są w Polsce tańsze, niż w większości krajów Unii Europejskiej. Jednak, gdy stawki zestawimy ze średnimi pensjami, okaże się, że relatywnie za przejazd płacimy cztery razy więcej niż Francuzi - wyliczył Money.pl. |