Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Mundial 2022. Katar płacił za głosy?

0
Podziel się

O sprawie pisze brytyjski "The Sunday Times".

Mundial 2022. Katar płacił za głosy?
(gremlin/iStockphoto)
bDZPdKXp

Brytyjska gazeta niedzielna The Sunday Times przynosi dziś nową porcję zarzutów przeciwko światowej federacji piłkarskiej FIFA i Katarowi. Tak jak w zeszłą niedzielę, gazeta wysuwa zarzuty korupcji przy wyborze Kataru na gospodarza Mundialu 2022 roku. Koncentruje się jednak na innych wątkach.

Główne rewelacje z zeszłego tygodnia dotyczyły delegatów Karaibów, Afryki i Oceanii, których głosy - jak twierdzi _ Sunday Times _ - kupił Katarczyk Mohamed bin Hammam, wiceprezydent FIFA usunięty z niej potem za korupcję. W tym tygodniu rewelacje _ Sunday Timesa _ rzucają światło na jego zabiegi w Azji.

Brytyjska gazeta twierdzi, że Mohamed bin Hammam i szef tajlandzkiego stowarzyszenie piłkarskiego, Worawi Makudi byli z zagadkowych powodów głównymi pośrednikami w zawarciu bardzo korzystnej dla Tajlandii umowy na dostawy ciekłego gazu z Kataru. Doszło do tego jesienią 2010 roku, a wkrótce potem, w głosowaniu FIFA w Zurichu 2 grudnia, Tajlandia oddała swój głos na Katar.

bDZPdKXr

Inne wysunięte dziś zarzuty _ Sunday Timesa _ dotyczą cichej umowy, jaką mieli zawrzeć między sobą azjatyccy rywale do Mundialu 2022 - bin Hammam z Kataru, szef koreańskiego związku piłki nożnej Chung Mong-joon i japońskiego - Junji Ogura. Brytyjska gazeta donosi też o czekach wystawianych przez firmę Kemco należącą do Mohameda bin Hammama na szefów narodowych federacji piłkarskich na Filipinach, w Mongolii, Libanie, Nepalu, Jordanii, Tadżykistanie, Pakistanie, Afganistanie i Bangladeszu.

Czytaj więcej w Money.pl

bDZPdKXS
wiadomości
wiadmomości
KOMENTARZE
(0)