Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lewiatan złożył skargi do Komisji Europejskiej w sprawie zakazu reklamy aptek

0
Podziel się:

Aptekarze są karani m.in. za umieszczanie naklejki na drzwiach, informującej o możliwości dokonania płatności kartą Visa - czytamy w komunikacie Konfederacji Lewiatan.

Lewiatan złożył skargi do Komisji Europejskiej w sprawie zakazu reklamy aptek
(Bartosz KRUPA/East News)

Chodzi o zakaz reklamy aptek, który znalazł się w ustawie refundacyjnej obowiązującej od 1 stycznia 2012 roku, a w sprawie którego rząd nie przewiduje zmian w trakcie prac nad kolejną nowelizacją zapisów ustawy.

Lewiatan złożył dwie, odnoszące się do naruszenia przez Polskę różnych, podstawowych norm prawa pierwotnego UE, skargi formalne do Komisji Europejskiej.

_ Konfederacja Lewiatan wielokrotnie informowała Ministra Zdrowia oraz opinię publiczną o konieczności zmiany art. 94a ustawy – Prawo farmaceutyczne, stanowiącego o generalnym zakazie reklamy aptek _ - czytamy w komunikacie przesłanym przez Konfederację Lewiatan. _ W całym kraju toczą się setki postępowań, kontroli i _ rozmów dyscyplinujących _, w wyniku których aptekarze są karani m.in. za umieszczanie naklejki na drzwiach, informującej o możliwości realizacji w aptece bonów Sodexo, czy możliwości dokonania płatności kartą Visa. _

Zdaniem Konfederacji poszkodowanymi są pacjenci, bo w rezultacie generalnego zakazu reklamy aptek zawieszone zostały programy pro-pacjenckie, dzięki którym mogli oni płacić mniej za leki, ponadto zakaz jest interpretowany przez organy administracji i sądy w sposób niezwykle rozszerzający, tak, że obejmuje praktycznie każde działanie apteki stanowiące ułatwienie dla pacjenta.

Apteki tymczasem nie mogąc informować o swojej ofercie dotyczącej produktów higienicznych, kosmetyków czy leków OTC przegrywają konkurencję z sieciami handlowymi czy stacjami benzynowymi, których podobny zakaz nie obowiązuje, a które mają w tym zakresie zbliżony asortyment.

_ Czytaj więcej w Money.pl [ ( http://static1.money.pl/i/h/140/m268428.jpg ) ] (http://tech.money.pl/medycyna/artykul/wplyw-reklamy-na-czlowieka-mozna-latwo-zniwelowac,54,0,1401398.html#utm_source=money.pl&utm_medium=referral&utm_term=redakcja&utm_campaign=box-podobne) Nie chcesz ulec reklamie? To łatwe Efekt powtarzania i związana z nim łatwość przetwarzania informacji, wykorzystywane przez marketing, pojawia się w wyniku nieuświadomionych ruchów mięśni języka i ust. Jak z tym walczyć? [ ( http://static1.money.pl/i/h/60/m285500.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/marketing_i_sprzedaz/artykul/najlepsze;reklamy;tej;jesieni;wybierz;swoja;ulubiona;kreacje,227,0,1399267.html#utm_source=money.pl&utm_medium=referral&utm_term=redakcja&utm_campaign=box-podobne) Zagłosuj na najlepszą reklamę tej jesieni! _ Szymon na krańcach świata _ w towarzystwie Afrodyty, laureat Oscara podający kawę, a może dzień z tanim celebrytą, czyli Maćkiem Rockiem? Wybór należy do Was. [ ( http://static1.platine.pl/i/art/12/285452_mhp.jpg ) ] (http://platine.pl/te-kosmetyki-sa-jak-gwiazdy-0-1397822.html#utm_source=money.pl&utm_medium=referral&utm_term=redakcja&utm_campaign=box-podobne) Tych kosmetyków nie reklamują gwiazdy _ Nie sztuka włożyć do kremu sztabki złota i ogłosić go luksusowym _. _

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)