Zapłaciłeś za hotel wysokiej klasy, który okazał się pensjonatem? Jesteś rozczarowany jakością usługi hotelarskiej? Możesz reklamować usługę i poskarżyć się np. do UOKiK-u.
Kupowanie wakacji przypomina kupowanie kota w worku. Często zdarza się, że płacimy więcej za hotel, który w rzeczywistości spełnia standardy pensjonatu. UOKiK skontrolował 17 obiektów turystycznych w województwie podkarpackim i małopolskim. W stosunku do sześciu z nich wszczęto postępowanie dot. naruszania interesów klientów.
_ Przepisy bardzo szczegółowo określają wymagania dotyczące wyposażenia, zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych, jakie powinny spełniać takie obiekty min. wielkość pokoju. _Właściciele obiektów turystycznych, które nie spełniają odpowiednich wymogów, zbyt często posługują się nazwą hotel lub pensjonat, co wprowadza klientów w błąd. Prowadzi to do przepłacania za usługi hotelarskie, gdyż w obiekcie o niższym standardzie oferowany jest nocleg za wyższą cenę.
Przepisy bardzo szczegółowo określają wymagania dotyczące wyposażenia, zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych, jakie powinny spełniać takie obiekty min. wielkość pokoju.
Zaszeregowania obiektu do odpowiedniego rodzaju i kategorii dokonuje marszałek województwa, który również sprawdza czy przedsiębiorcy przestrzegają określonych wymagań. Klient ma prawo zażądać okazania odpowiedniego dokumentu.
| UOKiK przypomina, że w każdym hotelu i pensjonacie na widocznym miejscu powinny być umieszczone: - nazwa i adres przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym obiekcie - tablica określająca rodzaj i kategorię obiektu - informacje o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami - informacje o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych |
| --- |
Jeżeli okaże się, że hotel nie spełnia określonych wymagań, klient może dochodzić swoich roszczeń. Jeżeli umowę podpisaliśmy z biurem podróży, organizator naszego wyjazdu odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Wówczas reklamację składamy do organizatora wyjazdu. Natomiast, gdy samodzielnie zawarliśmy umowę, reklamujemy ją u właściciela obiektu.