Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

GDDKiA zmniejszy liczbę ekranów akustycznych

0
Podziel się:

Co więcej rozważa pójście o krok dalej i zdjęcie - ich zdaniem - nie potrzebnych ekranów z już wybudowanych tras.

GDDKiA zmniejszy liczbę ekranów akustycznych
(Kris Duda/Flickr)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje o 70 procent zmniejszyć liczbę barier dźwiękochłonnych przy powstającej autostradzie A4 między Tarnowem, a Rzeszowem. Co więcej GDDKiA rozważa pójście o krok dalej i zdjęcie - ich zdaniem - nie potrzebnych ekranów z już wybudowanych tras.

Zmiany są możliwe ponieważ dwa lata temu minister środowiska podwyższył dopuszczalne normy hałasu. _ - Rezygnacja z części ekranów dźwiękochłonnych, przyniesie oszczędności _ - mówi Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie - _ Może chodzić nawet o kilkanaście milionów złotych _.

Przeciwko zmianą protestują mieszkańcy sąsiadujących z drogą gmin. _ - Tylko w naszej gminie przy trasie stoi kilkadziesiąt domów. Wspieramy protesty mieszkańców _ - mówi Marek Rączka Wójt gminy Żyraków. Mieszkańcy wysyłają listy w tej sprawie do wojewody.

Takich protestów jak ten w okolicach autostrady A4 może być więcej. Według szacunkowych danych z GDDKiA, zmiany dotyczące liczby ekranów obejmą tysiąc kilometrów projektowanych i już budowanych dróg. W przypadku odcinka autostrady A4 między Tarnowem, a Dębicą ostateczną decyzje w sprawie tego gdzie pozostawić bariery dźwiękochłonne podejmą wojewodowie małopolski i podkarpacki.

GDDKiA idzie jednak o krok dalej i rozważa możliwość ściągnięcia barier ograniczających hałas na już wybudowanych drogach, ponieważ ich utrzymanie powoduje dodatkowe koszty. Wiadomo, że przez pięć lat i tak nic się nie zmieni, bo budowy wielu dróg były współfinansowane przez Unię Europejską. Jeżeli ekrany zostaną ściągnięte wspólnota mogłaby domagać się zwrotu dotacji i nałożyć karę.

Czytaj więcej w Money.pl
Gdzie są bramki, tam są korki? Tak płaci się za drogi w innych krajach Bramki, winiety czy systemy elektroniczne? Jak pobierać opłaty za przejazd autostradą, żeby uniknąć korków? Money.pl sprawdził, jakie systemy stosowane są w wybranych krajach europejskich.
Mniejsze korki na autostradach? W weekendy sierpniowe zostaną zawieszone opłaty za korzystanie z autostrady A1, w jej części prowadzącej nad morze. Donald Tusk powiedział, że decyzja ta ma pomóc rozładować korki na autostradzie.
"Konieczna zmiana poboru opłat za autostrady" Obecnie opłaty za przejazd autostradami pobierane są w specjalnych bramkach, przez co powstają ogromne zatory.
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)