Wszczęte we wrześniu 2006 roku postępowanie przeciwko DHL Express wykazało, że przedsiębiorca naruszył interesy konsumentów wprowadzając do regulaminu postanowienia sprzeczne z prawem.
Nieprawidłowości dotyczyły m.in. sposobu dochodzenia odszkodowania. Przedsiębiorca ograniczał lub wyłączał swoją odpowiedzialność m.in. za utratę czy uszkodzenie przesyłki lub opóźnienie w dostarczeniu jej do odbiorcy - czytamy w oświadczeniu UOKiK-u.
Ponadto UOKiK zakwestionował niezgodne z prawem praktyki przedsiębiorcy, który zastrzegł w regulaminie, możliwość sprawdzenia zawartości przesyłki przez DHL Express w każdym czasie, od chwili przyjęcia do momentu doręczenia jej odbiorcy. Zgodnie z prawem przewoźnik może tego dokonać wyłącznie w obecności świadków - nadawcy lub innych osób oraz powinien sporządzić protokół.
Wątpliwości UOKiK wzbudziły również postanowienia regulaminu, w których przewoźnik przyznawał sobie prawo żądania innych dokumentów niezbędnych do zamknięcia postępowania reklamacyjnego.
Spółka zobowiązała się do zmiany zakwestionowanych postanowień regulaminu świadczenia usług do 31 maja 2007 roku.