Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

DHL Express ukarany za nieprzyjazny regulamin

0
Podziel się:

Spółka kurierska DHL Express stosowała niezgodne z prawem praktyki - uznał Prezes UOKiK. Przedsiębiorca zobowiązał się do zaniechania bezprawnych działań - ma na to miesiąc.

Wszczęte we wrześniu 2006 roku postępowanie przeciwko DHL Express wykazało, że przedsiębiorca naruszył interesy konsumentów wprowadzając do regulaminu postanowienia sprzeczne z prawem.

Nieprawidłowości dotyczyły m.in. sposobu dochodzenia odszkodowania. Przedsiębiorca ograniczał lub wyłączał swoją odpowiedzialność m.in. za utratę czy uszkodzenie przesyłki lub opóźnienie w dostarczeniu jej do odbiorcy - czytamy w oświadczeniu UOKiK-u.

Ponadto UOKiK zakwestionował niezgodne z prawem praktyki przedsiębiorcy, który zastrzegł w regulaminie, możliwość sprawdzenia zawartości przesyłki przez DHL Express w każdym czasie, od chwili przyjęcia do momentu doręczenia jej odbiorcy. Zgodnie z prawem przewoźnik może tego dokonać wyłącznie w obecności świadków - nadawcy lub innych osób oraz powinien sporządzić protokół.

Wątpliwości UOKiK wzbudziły również postanowienia regulaminu, w których przewoźnik przyznawał sobie prawo żądania innych dokumentów niezbędnych do zamknięcia postępowania reklamacyjnego.

Spółka zobowiązała się do zmiany zakwestionowanych postanowień regulaminu świadczenia usług do 31 maja 2007 roku.

wiadomości
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)