Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Abonament RTV. Poczta ściga za długi

0
Podziel się:

Coraz więcej osób próbuje spłacić zaległy abonament radiowo-telewizyjny. Duże wrażenie zrobiły wezwania od Poczty Polskiej i urzędów skarbowych.

Abonament RTV. Poczta ściga za długi
(ronen/iStockphoto)

Coraz więcej osób próbuje spłacić zaległy abonament radiowo-telewizyjny. Duże wrażenie zrobiły wezwania od Poczty Polskiej i urzędów skarbowych.

Grzegorz Warchoł z Poczty Polskiej poinformował, że tylko w ubiegłym miesiącu spółka wysłała do niesolidnych abonentów 100 tysięcy upomnień. Podkreślił, że ewentualnych kontroli nie przeprowadzają listonosze. Robią to pracownicy Centrum Obsługi Finansowej, mający legitymacje i specjalne upoważnienia. Upomnienie zwykle jednak wystarcza.

Długi są bardzo różnej wysokości. Niektórzy nie płacili od lat. Często chodzi o 1600 złotych, ale też o znacznie mniejsze sumy - mówi rzeczniczka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Monika Bąk odbiera wiele telefonów w takich sprawach. Podkreśla, że ustawa daje możliwość rozłożenia na raty zaległości, albo - w szczególnych przypadkach - umorzenia.

Również firmy zaczęły rejestrować odbiorniki i spłacać długi. Od lipca jest wyraźna zmiana na lepsze, prawo zaczyna być respektowane, mówi Monika Bąk.
Rocznie za korzystanie z radioodbiornika i telewizora płacimy prawie 200 złotych, za samo radio niespełna 60. W przyszłym roku opłata abonamentowa wzrośnie o 16 groszy miesięcznie. Trzeba ją wnosić do 25. dnia każdego miesiąca. Można to zrobić przez internet.

Czytaj więcej w Money.pl
Uchronią się przed dziedziczeniem długów? W komediach romantycznych dziedziczy się winnice, w polskiej rzeczywistości można niechcący odziedziczyć same długi.
Kto faktycznie odpowiada za te długi? Skupowanie przez Europejski Bank Centralny obligacji zadłużonych krajów strefy euro nie narusza jego mandatu - przekonywał dziś szef EBC.
Zadłużenie Polaków rośnie. Liczą je w miliardach Liczba klientów podwyższonego ryzyka przekroczyła już 2 mln osób.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)