Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-04-15 14:22 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow Marcin Debowski
Dnia 15.04.2006 leon napisał/a:
> a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
> zadnym gwarancjom ?

Podasz podstawę prawną?

--
Marcin
2006-04-15 14:47 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow castrol
leon napisał(a):

> ROFTL

Napisz co cie tak rozbawilo, moze sie wszyscy posmiejemy :D

> a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
> zadnym gwarancjom ?

Ja nie mowie o gwarancji, poza tym co obejmuje gwarancja jest zazwyczaj
napisane w warunkach gwarancji

> kupujac towar obejrzala.

A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero
po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta.

z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
> ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu

Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl
obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest
peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa,
za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek
udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala.

I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl
dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje
umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :]

--
Pozdrawiam
Jacek
2006-04-15 14:47 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow castrol
a@b.c napisał(a):

> dziękujemy za opinie niestety prawo jest inaczej skonstruowane.

tzn jak?? Moze podasz jakas podstawe prawna, albo napiszesz cos wiecej??

--
Pozdrawiam
Jacek
2006-04-15 14:51 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow a
Dnia Sat, 15 Apr 2006 14:08:21 +0200, leon napisał(a):


> ROFTL
> a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
> zadnym gwarancjom ?
> kupujac towar obejrzala. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
> ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu

heh :) jak się nie ma zielonego pojęcia to czasami warto kierować się
zasadą że "milczenie jest złotem".




--
pozdrawiam,
2006-04-18 22:25 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow leon
> heh :) jak się nie ma zielonego pojęcia to czasami warto kierować się
> zasadą że "milczenie jest złotem".
praktyka robi swoje - przyniesc towar uszkodzony mechanicznie do reklamacji
zobaczymy co ci powiedza.
jako przejaskawiony przyklad podam - kupjesz nowy samochow. i masz stluczke
zaraz za zakretem.
przyjdziesz to salonu aby ci wymienili na nowy??

leon

--
Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
Spiewaczka
2006-04-18 22:41 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow leon
>> kupujac towar obejrzala.
> A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero
> po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta.
poniewaz nigdzie nie bylo napisane ze towar byl zapakowany, opierajmy sie
na opisie Galeona. i nie dorabiajmy wlasnych teorii.

> z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
>> ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu
>
> Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl
> obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest
> peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa,
> za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek
> udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala.
ze co? a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na
poszkodowanym
dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem

> I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl
> dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje
> umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :]
ja czytam ze zrozumieniem i sobie nie domawiam rzeczy aby pasowaly do mojej
teori. akurat naprzeciwko mojego miesjca pracy mam taki sklep za 4 zlote.
okazuje sie ze 95% rodzai towaru jest tam rozpakowanych przynajmniej po 1
sztuce
jescze nie widzialem tam rzeczy ktorej rozpakowac sie nie da. na tym polega
specyfika tego rodzaju sklepow.

leon

--
Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
Spiewaczka
2006-04-19 07:04 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow kam
leon napisał(a):
> ze co?

że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

> a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na
> poszkodowanym
> dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem

to źle się wydawało
inna sprawa, że nawet istnienie niezgodności w chwili wydania nie
przesądza o odpowiedzialności sprzedawcy

KG
2006-04-19 19:00 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow leon
>> ze co?
> że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7




>> a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na poszkodowanym
>> dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem
>
> to źle się wydawało
> inna sprawa, że nawet istnienie niezgodności w chwili wydania nie
> przesądza o odpowiedzialności sprzedawcy
czyli j.w. art 7

leon

--
Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
Spiewaczka
2006-04-21 13:44 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow kam
leon napisał(a):
>>> ze co?
>> że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
> ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7

trochę nie na temat

KG
2006-04-21 20:35 Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow leon
>>>> ze co?
>>> że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
>> ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7
>
> trochę nie na temat
dlaczego?
at3,ust 3
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

zas
Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
umową,
gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie,
powinien był wiedzieć.

na tej podstawie mozna przyjac iz sprzedany towar byl sprawny,
poniewaz wg opisu "zabawka jest powaznie peknieta.". trudnow takij sytuacji
mowic o wadzie ukrytej

leon
--
Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
Spiewaczka
1 2 3 4 5

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

bank-zadluzenie-co zrobic, zeby nie placic i nie zajeli konta

Mich 2005-12-08 17:05

Ktos kupil, nie zaplacil, nie odebral...

Hikikomori San 2006-01-05 14:45

ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic?

opoWYTNIJTO 2006-02-10 10:17

reklamacja towaru gdy juz nie ma sklepu

Ferne Oleane 2006-02-20 10:57

Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie]

Bialy 2006-03-07 11:02

towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow

>>Galeon 2006-04-14 19:13

Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie]

Bialy 2006-03-07 11:02

zamówienie towaru/zaliczka/ nie zgłoszenie sie po odbiór

Piotrek XX 2006-08-18 16:51

Mikser nie miksuje - niezgodnosc towaru z umowa?

polspol 2006-09-15 23:51

nagrywanie rozmowy (nie telefonicznej) w firmie i nie tylko

Marian 2007-04-18 14:00