Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Nie otrzymałem gwarancji

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-12-07 21:12 Nie otrzymałem gwarancji pw
Witam

Kupiłem przez Internet kocioł CO, przywiózł go kurier ale nie było przy
nim gwarancji i dokumentacji technicznej. Sprzedawca po rozmowie
telefonicznej obiecywał dosłanie dokumentów, ale minął już kolejny
termin, na który obiecał i nic nie otrzymałem.
Gwarancja jest na cztery lata, więc to istotny dokument.
Mam w związku z tym do Was pytanie, w jaki sposób i u jakich służb mogę
interweniować, by sprzedawca został nakłoniony, do przysłania mi dokumentów.

Z góry dziękuję za porady
Pozdrawiam
pw
2006-12-07 21:17 Re: Nie otrzymałem gwarancji scream
Dnia Thu, 07 Dec 2006 21:12:52 +0100, pw napisał(a):

> Mam w związku z tym do Was pytanie, w jaki sposób i u jakich służb mogę
> interweniować, by sprzedawca został nakłoniony, do przysłania mi dokumentów.

Ja bym w takiej sprawie interweniował u dystrybutora. W niektórych
przypadkach taki nacisk z góry w magiczny sposób czyni sprzedawce miłym i
uczynnym.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2006-12-07 21:42 Re: Nie otrzymałem gwarancji KrzysiekPP
> Kupiłem przez Internet kocioł CO, przywiózł go kurier ale nie było przy
> nim gwarancji i dokumentacji technicznej. Sprzedawca po rozmowie
> telefonicznej obiecywał dosłanie dokumentów, ale minął już kolejny
> termin, na który obiecał i nic nie otrzymałem.

Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten
kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni
sprzedawce to jakiejs reakcji.

--
Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/
2006-12-07 21:48 Re: Nie otrzymałem gwarancji gasper
Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości
news:MPG.1fe29b09a271240198985f@news.task.gda.pl...
> Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten
> kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni
> sprzedawce to jakiejs reakcji.

nawet nie musiało minąć bo otrzymał towar niezgodny z umową a gwarancja to
istotna część umowy - wystarczy wysłać pismo o odstąpieniu od umowy i gwarancja
pewnie sie szybko znajdzie
2006-12-07 23:25 Re: Nie otrzymałem gwarancji Marcin Debowski
Dnia 07.12.2006 gasper napisał/a:
> Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości
> news:MPG.1fe29b09a271240198985f@news.task.gda.pl...
>> Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten
>> kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni
>> sprzedawce to jakiejs reakcji.
>
> nawet nie musiało minąć bo otrzymał towar niezgodny z umową a gwarancja to
> istotna część umowy - wystarczy wysłać pismo o odstąpieniu od umowy i gwarancja
> pewnie sie szybko znajdzie

Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
bądź wymianę.

--
Marcin
2006-12-07 23:52 Re: Nie otrzymałem gwarancji gasper
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router...
> Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
> odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
> opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
> co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
> ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
> domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
> bądź wymianę.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także
bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
zaspokojenia

i
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić
od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z
umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
2006-12-08 03:13 Re: Nie otrzymałem gwarancji Marcin Debowski
Dnia 07.12.2006 gasper napisał/a:
> Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
> news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router...
>> Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
>> odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
>> opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
>> co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
>> ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
>> domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
>> bądź wymianę.
>
> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
[..]
> 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
[..]

Robi wrażenie. A teraz zacytuj wyłącznie ten fragment który upoważnia do
odstąpienia od umowy bez złożenia formalnej reklamacji.

A przyjmując, że ta wymiana telefonów nią była (pewnie będziesz w stanie
wykazać jej dowodową skuteczność) i tak nie masz żadnych danych aby
twierdzić, że sprzedawca nie może zaspokoić tego hipotetycznego żądania
złożonego w hipotetycznej reklamacji tylko dlatego, że nie odniósł się do
żądania klienta w czasie o którym nie masz zielonego pjęcie, no chyba, że
jestes Gasper-wróżka :)

--
Marcin
2006-12-08 10:11 Re: Nie otrzymałem gwarancji Andrzej Wróblewski
> Robi wrażenie. A teraz zacytuj wyłącznie ten fragment który upoważnia do
> odstąpienia od umowy bez złożenia formalnej reklamacji.
>
> A przyjmując, że ta wymiana telefonów nią była (pewnie będziesz w stanie
> wykazać jej dowodową skuteczność) i tak nie masz żadnych danych aby
> twierdzić, że sprzedawca nie może zaspokoić tego hipotetycznego żądania
> złożonego w hipotetycznej reklamacji tylko dlatego, że nie odniósł się do
> żądania klienta w czasie o którym nie masz zielonego pjęcie, no chyba, że
> jestes Gasper-wróżka :)

To moze dorzuce swoje doswiadczenie. Zamowilem na allegro myszke, przyszla
bez gwarancji, na aukcji w opisie "gwarancja 24 miesiace". Odstapilem od
umowy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zazadalem zwrotu pieniedzy,
jako ze wymiana na nowy towar bez gwarancji nie zmienilaby stanu
niezgodnosci z umowa. Oczywiscie gwarancja znalazla sie natychmiast
(sprzedawca wczesniej zachowywal sie podobnie).

Pozdrawiam,

Andrzej

2006-12-08 10:32 Re: Nie otrzymałem gwarancji Marcin Debowski
Dnia 08.12.2006 Andrzej Wróblewski napisał/a:
> To moze dorzuce swoje doswiadczenie. Zamowilem na allegro myszke, przyszla
> bez gwarancji, na aukcji w opisie "gwarancja 24 miesiace". Odstapilem od
> umowy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zazadalem zwrotu pieniedzy,
> jako ze wymiana na nowy towar bez gwarancji nie zmienilaby stanu
> niezgodnosci z umowa. Oczywiscie gwarancja znalazla sie natychmiast
> (sprzedawca wczesniej zachowywal sie podobnie).

Tak, ale rozmawiamy o prawie, a nie o blefowaniu. Trafisz na złośliwca
który ma jako takie pojęcie i tak łatwo Ci nie pójdzie.

--
Marcin
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

uznanie gwarancji

Daniel Jakubowski 2005-11-04 12:28

Nalepka a utrata gwarancji

eddd 2005-12-11 01:07

Odmowa Gwarancji...

Apvv 2005-12-31 09:11

sprzedaz bez gwarancji ??

brasko 2006-01-12 23:22

Termin rozpatrywania gwarancji.

Mi-5 2006-03-29 15:41

problemy z autem na gwarancji

wishya 2006-04-01 17:25

Termin rozpatrywania gwarancji.

Mi-5 2006-03-29 15:41

Klawiatura na gwarancji

Marcin Hałat 2006-04-26 19:48

Monitor na gwarancji

Wojtek 2006-06-21 19:14

Przedluzenie gwarancji!!!

Kris 2007-01-27 20:06