Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Twórca m.in. Transformersów przeprowadzi masowe zwolnienia. Liczył na lepsze święta

2
Podziel się:

Gigant branży zabawkarskiej, firma Hasbro, zdecydowała o okrojeniu kadr o ok. 20 proc. To efekt m.in. niezadowalającej sprzedaży zabawek w okresie przed chrześcijańskimi świętami Bożego Narodzenia. Co więcej, twórca np. Transformersów chce zmienić swój pomysł na biznes.

Twórca m.in. Transformersów przeprowadzi masowe zwolnienia. Liczył na lepsze święta
Zabawka firmy Hasbro, przedstawiająca Optimusa Prime'a, lidera Autobotów (PAP, James Manning)

Firma Hasbro jest twórcą m.in. zabawek z serii Transformers. Roboty z kosmosu okazały się tak popularne, że można wręcz zapomnieć o ich genezie. Zwłaszcza gdy ogląda się je w arcydrogich produkcjach Hollywood. Tylko pierwsza część z 2007 r. kosztowała 147 mln dol., ale przyniosła przychód przekraczający 700 mln dol.

Hasbro od pandemii koronawirusa notuje niezadowalające - z perspektywy firmy - wyniki sprzedaży zabawek. Ten trend się utrzymuje. Analitycy spodziewają się, że w czwartym kwartale roku, czyli w okresie przed Gwiazdką, sprzedaż spadnie o 19 proc.

Gigant branży zabawkarskiej, aby ratować sytuację firmy, postanowił okroić personel o prawie 20 proc. Dyrektor generalny Chris Cocks w poniedziałek zapowiedział, że w ciągu 18-24 miesięcy zwolni ok. 1100 pracowników - informuje agencja Bloomberga.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak wyjść z kryzysu? Co dalej z rynkiem fotowoltaiki w Polsce? - Dawid Zieliński - Biznes Klasa #8

Problemy Hasbro trwalsze i silniejsze

- Przewidywane przez nas trudności rynkowe okazały się silniejsze i trwalsze - stwierdził Cocks w komunikacie do pracowników firmy Hasbro, którą cytuje amerykański magazyn biznesowy "Fortune".

Cięcia kadr mają przynieść roczne oszczędności w wysokości 100 mln dol. Za to koszty szeroko zakrojonych zwolnień, szacowane są na ok. 134 mln dol. Pieniądze te pójdą m.in. na odprawy.

Hasbro, a także jej konkurent Mattel, mają też inny pomysł na poradzenie ze słabnącą sprzedażą zabawek. Nie zamierzają rezygnować z tej działalności, ale chcą skupić się na wprowadzaniu swoich słynnych produktów na duży ekran.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
ToLudzieLudzi...
5 miesięcy temu
Teraz dzieciom pod choinkę bomby posyłają A pozatym --inflacja, mniej dzieci się rodzi i segment się zmniejsza. Poza tym jakość produktów spada, coraz więcej plastiku, coraz mniej metalu i jeszcze na opakowaniu napiszą diecast i life time, żart.
Muppet
5 miesięcy temu
Dzieci wydoroślały? Skończył się okres niewinnej naiwności?