Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Julia Grzesiek
|
aktualizacja

Trzy sposoby na produktywność, które pomogą w pracy

1
Podziel się:

Czy zdarzyło ci się kiedyś odkładać zadania na później tylko po to, by odkryć, że tydzień zleciał, a większość z nich nadal pozostaje nietknięta? Nie jesteś sam. Według niedawnego Task Management Trends Report jedynie 53,5 proc. zaplanowanych obowiązków jest wykonywanych każdego tygodnia. Amerykański Forbes przedstawia trzy sposoby, które pomogą zwiększyć produktywność w pracy.

Trzy sposoby na produktywność, które pomogą w pracy
Amerykański Forbes przedstawia trzy sposoby, które pomogą ci zwiększyć produktywność w pracy (zdjęcie ilustracyjne) (Adobe Stock, Leika production)

Na produktywność w miejscu zatrudnienia wpływa m.in. środowisko pracy, umiejętności i kompetencje, sposób zarządzania, a także stopień zaangażowania w wykonywane obowiązki. Wszelkie rozproszenia uwagi sprawiają, że trudniej skupić się na zadaniach i utrzymać wysoki poziom produktywności. Poniższe sposoby, zaproponowane przez Forbesa, mogą stanowić skuteczne narzędzia w walce z tymi wyzwaniami oraz pomóc w efektywnym zarządzaniu czasem i obowiązkami.

Oto sposoby, które pomogą nam w pracy

1. Najpierw przelej wszystkie swoje myśli na papier

Metoda organizacji pracy brain dump, której nazwę można przetłumaczyć jako "zrzucenie myśli", polega na tworzeniu kompleksowych list zadań do wykonania zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym. Przeprowadzenie takiego przeglądu pozwala uwolnić nasz mózg od konieczności zapamiętywania wszystkich obowiązków oraz sprzyja lepszej organizacji czasu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20

Po sporządzeniu listy warto ustalić swoje priorytety, rozpoczynając od zadań, które wymagają największej uwagi, a kończąc na tych mniej istotnych. Dla jeszcze lepszej organizacji można również określić, ile czasu potrzebne jest na wykonanie poszczególnych zadań, by następnie przydzielić im odpowiednie bloki czasowe w kalendarzu.

2. Kontroluj swoje poranki

Sprawdzanie telefonu jest obecnie jednym z najczęstszych błędów, jakie popełniamy tuż po przebudzeniu. Przejście od snu do natychmiastowej stymulacji może prowadzić do rozproszenia uwagi i zmniejszenia produktywności już w pierwszych godzinach dnia.

Warto więc rozważyć wprowadzenie nawyku, który pozwoli na rozpoczęcie dnia od bardziej satysfakcjonującej aktywności, takiej jak pójście na spacer, medytowanie lub czytanie od kilku do kilkunastu minut. Poranna energia, którą w ten sposób zachowasz, pozwoli na płynne przejście do codziennych obowiązków.

3. Skup się na konsekwencji, nie na szybkości

Według słynnej teorii Maltz’a z lat 60. wyrobienie nawyku zajmuje 21 dni, ale jest to dość ogólna liczba i może nie sprawdzić się w przypadku każdego.

Zamiast koncentrować się na jak najszybszym budowaniu nawyków, warto eksperymentować i znaleźć rutynę dostosowaną do indywidualnych potrzeb i preferencji – taką, która najlepiej wpiera naszą efektywność i dobre samopoczucie.

"Podczas gdy szybkość może być nieregularna i krótkotrwała, konsekwencja stanowi podstawę długoterminowej stabilności" – czytamy na łamach Forbesa.

Dobra organizacja sprawi, że wykonywanie zadań będzie wymagało mniej wysiłku umysłowego. Jakość twojej pracy stanie się wyższa, co z pewnością przełoży się na sukces zawodowy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
firma
praca
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
Stanisław
2 miesiące temu
W obecnym chaotycznym środowisku pracy gdzie każdy musi wszystko spinać z każdym takie rady można sobie miedzy .......... włożyć. Szkoda że nie napisaliście że radzicie by przestać się starzeć.