Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Lotnisko Chopina do weryfikacji. Maciej Lasek mówi o możliwości rozbudowy

55
Podziel się:

Weryfikujemy prognozy ruchu lotniczego i możliwości obsługi pasażerów przez Lotnisko Chopina; sprawdzamy możliwości modernizacji tego lotniska i kwestie limitów środowiskowych - powiedział Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK.

Lotnisko Chopina do weryfikacji. Maciej Lasek mówi o możliwości rozbudowy
Lotnisko Chopina to dziś największy port lotniczy w kraju (East News, Michal Adamowski/REPORTER)

Z udziałem m.in. pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laskaprezesa spółki CPK Filipa Czernickiego odbyło się posiedzenie Zespołu roboczego ds. gospodarki, pracy i rozwoju regionalnego Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w województwie mazowieckim.

Jak poinformowała we wtorkowym komunikacie spółka, jednymi z tematów rozmów był stan programu inwestycyjnego CPK i dalszy rozwój portów lotniczych na Mazowszu; dyskutowano m.in. o przyszłości CPK w kontekście istniejących na Mazowszu portów lotniczych – Lotniska Chopina, Modlina i lotniska w Radomiu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Europa ma problem. "CPK może być lekarstwem"

Lasek: weryfikujemy możliwości i prognozy Lotniska Chopina

- Jeśli chodzi o filar lotniskowy, to weryfikujemy prognozy ruchu lotniczego i możliwości obsługi pasażerów przez Lotnisko Chopina. Sprawdzamy możliwości modernizacji tego lotniska i kwestie limitów środowiskowych. Wszystkie trzy lotniska na Mazowszu: Chopin, Modlin i Radom, mają swoje uwarunkowania i wyzwania. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić im dalszy nieskrępowany rozwój i absorbcję spodziewanego popytu na usługi lotnicze - powiedział Lasek, cytowany w komunikacie spółki.

W jego ocenie dotychczasowe opracowania w ramach Programu CPK są "dokładnie" weryfikowane. - Musimy prowadzić inwestycje infrastrukturalne, uprzednio wykonując analizy wielokryterialne i sporządzając analizy kosztów i korzyści - wskazał.

Zdaniem prezesa spółki CPK Filipa Czernickiego, plan budowy nowego lotniska musi opierać się o współpracę z Lotniskiem Chopina (wraz z zarządzającą nim spółką Polskie Porty Lotnicze), jak też ze spółką Mazowiecki Port Lotniczy w Modlinie.

- To właśnie ta współpraca jest kluczem do określenia, jaka nowa infrastruktura będzie potrzebna oraz jakie przyjąć harmonogramy inwestycji, tak by żadna ze stron nie wydała nawet jednej złotówki niepotrzebnie - powiedział, cytowany w komunikacie, Czernicki. Zapewnił, że Lotnisko CPK "nie będzie przewymiarowane". - Powinno odpowiadać zapotrzebowaniu ruchu; z odpowiednim zapasem, a jednocześnie z potencjałem rozbudowy i modułowego rozwoju - podkreślił.

Prezes spółki CPK mówi o błędach poprzedniej władzy

W ocenie Czernickiego poprzednie władze spółki "w błędny sposób" prowadziły m.in. Program Społeczno-Gospodarczy, "który przy tak potężnej inwestycji, wywracającej do góry nogami życie wielu osób, w swoich założeniach i idei jest słuszną koncepcją". - Niestety, wiele z tych wydatków było kompletnie niezwiązanych z tym celem i trudno było uzasadnić je choćby lepszym zrozumieniem projektu na rynku, nie mówiąc o niepotrzebnych kampaniach, które służyły celom politycznym - dodał.

W komunikacie przekazano, że z uwagi na trwające procedury audytowe spółka CPK "co do zasady nie zaciąga na razie nowych zobowiązań finansowych".

Natomiast rozpoczęte prace projektowe, roboty i badania w terenie były i są kontynuowane – zgodnie z podpisanymi umowami. W spółce trwają prace związane m.in. z planowaniem, projektowaniem linii kolejowych i ich budową (w przypadku tunelu dalekobieżnego w Łodzi) - napisano.

Dodano, że szczegółowo analizowany jest komponent lotniskowy CPK i realizowane są studia wykonalności na wielu kolejowych liniach CPK.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(55)
J24
1 tyg. temu
CPK juz dawno uwalone!Teraz tylko trwa gra pozorow dla gawiedzi za grube pieniadze!
Czarek
1 tyg. temu
Niestety nowy rząd wszystko stołuje co mogłoby za szybko rozwinąć Polskę. Nie podają żadnych konkretnych informacji dlaczego to robią, tylko że wszystko trzeba sprawdzić i tak dalej. A inwestycje stoją w miejscu łapiąc duże opóźnienia a mamy przy granicy wojnę z Rosją. Komu tacy ludzie służą, na pewno nie Polsce. Jakby poprzednio rządziło PO to Baltic Pupę też by uwalili i dziś byśmy stali z przemysłem....
Grzegorz
1 tyg. temu
Niech Lasek spróbuje grzebać przy decyzji środowiskowej to ja pierwszy a wraz ze mną tysiące mieszkańców złożymy pozwy o odszkodowanie za hałas i utratę wartości nieruchomości . Już to weryfikowałem i gwarantuje że będzie to kosztować wiele miliardów złotych . A tym co tak bardzo lobbują za rozbudowa Chopina proponuje wynająć mieszkanie na podejściu do startu to zobaczą jakie to wspaniałe dźwięki można usłyszeć . Jedyny plus że w nocy jest zakaz lotów a rzeźby zwiększyć przepustowość trzebaby było uruchomić loty nocne a to będzie bardzo dużo kosztować skarb państwa jak trzeba będzie wypłacać horendarne odszkodowania dla mieszkańców .
intgr
1 tyg. temu
Chcą wydać 2,5mld zł żeby rozbudować Chopina z przepustowości 20mln na 22 mln pasażerów, a dalej będzie cisza nocna i zakaz lądowań w nocy na tym lotnisku. Zamiast wydawać 2,5mld na tą śmieszną rozbudowe, trzeba odrazu wydać 10mld na lotnisko CPK i mieć przepustowość 40mln+ pasażerów z możliwością lądowania w nocy. Lepiej przestać robić teatrzyki z audytami i jak najszybciej zacząć budować.
Wiktor
1 tyg. temu
Tusk i jego sługusy, zrobią wszystko żeby uwalić CPK i każdą i inwestycję, która mogłaby być w najmniejszym stopniu konkurencja dla Niemiec.
...
Następna strona