Pytanie: Osoba, która ma przyznane prawo do zasiłku pielęgnacyjnego przez pewien czas nie otrzymywała należnego świadczenia. Pracownik ośrodka opieki społecznej poinformował świadczeniobiorcę w pewnym momencie, iż nie można już dokonywać zasiłku przelewem ale należy odbierać osobiście w kasie ośrodka. Świadczeniobiorca nie dysponował czasem wolnym (w związku z zatrudnieniem trudno było osobiście wybrać się do urzędu w godzinach pracy). Po pewnym czasie świadczeniobiorca dowiedział się od pracownika opieki społecznej, że jednak zasiłek ten można i można było dokonywać przelewem na konto beneficjenta. Wznowiono przelewy i osoba ta aktualnie otrzymuje świadczenie w tej właśnie formie. W konsekwencji (prawdopodobnie w wyniku wprowadzenia w błąd przez pracownika opieki społecznej) osoba ta nie otrzymała świadczenia za pół roku. Czy można się zwrócić o wypłacenie zaległego świadczenia do opieki społecznej i na jakie przepisy najlepiej powołać się składając ewentualne pismo? Czy urząd zobowiązany był wypłacić
zaległe kwoty świadczenia (za te klika miesięcy) w momencie wznowienia wypłaty zasiłku w formie przelewu?
Odpowiedź: Zasiłek pielęgnacyjny jest jednym ze świadczeń rodzinnych. W przypadku ustalania prawa do zasiłku pielęgnacyjnego prawa tego nie ustala się na okres zasiłkowy...