Pytanie: Właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej był jednocześnie zatrudniony w innej firmie \"A\" na umowę o prace na kwotę wyższą niż minimalne wynagrodzenie. Od samego początku zarejestrował się w US jako czynny podatnik podatku VAT. W ramach prowadzonej działalności wystawiał faktury za wykonane usługi dla firmy \"B\". Oprócz tego jednak wykonywał także czynności zlecone dla jeszcze innej firmy \"C\" na podstawie umowy zlecenie. Za wykonywanie zleceń wynikających z zawartej z trzecią firmą \"C\" umowy zlecenia wystawiał rachunki do tejże umowy zlecenie, a nie faktury VAT. Zakres wykonywanych czynności zleconych pokrywa się z określonym przedmiotem działalności występującym we wpisie do ewidencji działalności. Z posiadanych przez nas informacji wynika, że w takiej sytuacji nie można wystawiać rachunków do umowy zlecenie (czyli traktować umowy zlecenie jako działalność wykonywana osobiście), ale faktury VAT. Prosilibyśmy o potwierdzenie, że faktycznie tak jest oraz o informację, jakie należy
podjąć działania, aby wyprostować niniejszą sytuację?
Odpowiedź: Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych różnicuje różne źródła przychodów, wskazując w art. 10 ust. 1 ustawy między innymi na stosunek pracy, działalność...