Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Likwidacja inwestycji

0
Podziel się:

Pytanie: Prowadzę działalność gospodarczą (apteki, księgi rachunkowe, VAT). Działalność jest na moje nazwisko, wybrałem podatek liniowy. W październiku 2009 r. podpisałem umowę najmu na kolejny lokal...

Pytanie: Prowadzę działalność gospodarczą (apteki, księgi rachunkowe, VAT). Działalność jest na moje nazwisko, wybrałem podatek liniowy. W październiku 2009 r. podpisałem umowę najmu na kolejny lokal użytkowy (aptekę). Rozpocząłem inwestycję - modernizację lokalu. W tym samym czasie złożyłem odpowiednie dokumenty o koncesję na prowadzenie kolejnej apteki. Modernizacje lokalu zakończyłem w styczniu 2010 r. Łącznie poniosłem 110 tyś nakładów finansowych (bez wyposażenia). Zacząłem mieć jednak problem z koncesją. Otóż przy ostatniej formalności - Rada Aptekarska nie dała mi pozytywnej opinii. Jej zdaniem mam za duży udział w rynku. Zacząłem pisać pisma, najpierw sam, potem przez radcę prawnego. Niestety - nic to nie dało. Cały czas mam wydawane negatywna opinię. Aktualnie (oprócz inwestycji) poniosłem do tej pory bardzo duże starty. Sam czynsz lokalu jest 18.000 zł i płacę go już ponad rok (poniosłem z tego tytułu stratę juz ponad 200 tys. zł). Nie mam już siły i pieniędzy by walcząc z Radą Aptekarską -
pokrywać straty które cały czas rosną. Chcę więc zrezygnować z tej apteki. Wynajmujący nie chce mi oddać 110 tyś nakładów jakie poniosłem w lokal - ponieważ nie było tego w umowie. Wyposażenie które kupiłem wezmę ze sobą, ale inwestycji w lokal nie wezmę bo nie mam jak (podłogi, ściany, sufity podwieszane z trwale zamocowanym oświetleniem, instalacja elektryczna, elewacja z kamienia itp. Dlatego chcę zrobić protokół likwidacji inwestycji (nieopłacalność w sensie ekonomicznym) i zgodnie z art.22 ust.5e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zarachować w koszty inwestycję w dacie jej likwidacji. Czy do udokumentowania likwidacji inwestycji będą wystarczające dokumenty świadczące o braku pozwolenia na prowadzenie apteki, korespondencja z Radą Aptekarską, Umowa Najmu?

Odpowiedź: Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub...

prawo podatkowe
porady
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)