Wiem też, że ustawa prawo zamówień publicznych uległa w ostatnim czasie dużym zmianom. Proszę o wyjaśnienie jakie możliwości uzupełnienia złożonego wniosku ma przedsiębiorca w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego?
Przepisem regulującym zasady uzupełniania w toku toczącego się postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, złożonej przez przedsiębiorcę oferty, jest art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych. Aktualna treść przytoczonego przepisu jest dużą zmianą, wobec regulacji prawnej obowiązującej poprzednio, zmierzającą do uniknięcia odrzucania korzystnych dla Zamawiającego ofert, które nie spełniają wszystkich wymogów wynikających z ustawy.
Zamawiający zobligowany jest do wezwania przedsiębiorcy do złożenia wymaganych przez ustawę oświadczeń (wynikających np.: z treści art. 22 lub 24 ustawy) lub dokumentów (potwierdzających np.: niezbędne doświadczenie, potencjał personalny lub materialny) wykonawcy, zarówno w przypadku gdyby nie zostały one złożone w ogóle, lub złożone dokumenty byłyby wadliwe (zawierały błędy). Z obowiązku takiego Zamawiający jest zwolniony jedynie w sytuacji, gdyby pomimo uzupełnienia przez Wykonawcę brakujących lub wadliwych dokumentów lub oświadczeń, konieczne jest unieważnienie postępowania w oparciu o stosowny przepis ustawy (art. 93 ustawy).
Zatem nieprawidłowe złożenie wniosku o udzielenie zamówienia publicznego niekoniecznie zamyka przedsiębiorcy drogi do udziału w powyższym postępowaniu pomimo pewnych niedociągnięć złożonej oferty.