Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sylwia Wysocka
|

Szybkie koleje we Włoszech. Kary więzienia dla 47 przeciwników budowy

0
Podziel się:

Zakończone starciami dwie manifestacje przeciwników budowanej w Alpach kolei w czerwcu i lipcu 2011 roku były ich najgwałtowniejszymi protestami spośród licznych akcji organizowanych od kilku lat we włoskich miastach.

Szybkie koleje we Włoszech. Kary więzienia dla 47 przeciwników budowy
(Cmelak770/CC/Wikipedia)

Sąd w Turynie skazał na kary więzienia 47 uczestników gwałtownych protestów przeciwko budowie kolei dużych prędkości. Starcia przeciwników kolei Turyn-Lyon odbyły się latem 2011 roku w Valle di Susa w Piemoncie. Rannych zostało wtedy 180 policjantów.

Skazanych uznano za winnych spowodowania obrażeń i szkód oraz dokonania aktów przemocy wymierzonych w funkcjonariuszy policji. Łączna suma kar dla wszystkich oskarżonych to 140 lat więzienia. Sześć osób uniewinniono.

W sądzie na zakończenie trwającego dwa lata procesu doszło do niepokojów. Z miejsc dla publiczności w sali sądowej po odczytaniu wyroku wznoszono wrogie hasła pod adresem przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości. Jeden ze skazanych krzyczał zaś: _ To jest proces polityczny _. Sympatycy skazanych zablokowali ulicę w pobliżu gmachu sądu.

Minister infrastruktury i transportu Włoch Maurizio Lupi komentując wyrok oświadczył, że _ przywraca on prymat praworządności _. Jednocześnie zauważył, że dla aktów przemocy, których dopuścili się demonstranci, niektóre radykalne środowiska znajdują polityczne usprawiedliwienie. - _ Atakowanie placów budowy i napaść na funkcjonariuszy sił porządkowych, to nie jest normalna manifestacja na znak protestu, to jest przestępstwo _ - oświadczył minister.

Zakończone starciami dwie manifestacje przeciwników budowanej w Alpach kolei w czerwcu i lipcu 2011 roku były ich najgwałtowniejszymi protestami spośród licznych akcji organizowanych od kilku lat w wielu włoskich miastach. Często kończyły się one aktami wandalizmu i przemocy, ponieważ do demonstracji przenikają także anarchiści.

Przeciwnicy kolei, zwani No-TAV argumentują, że jej budowa w Alpach pochłania ogromne i przy tym zbędne koszty, na razie szacowane na około 10 miliardów euro i przynosi nieodwracalne straty środowisku naturalnemu.

Rządy Włoch i Francji, które zaangażowały się w tę inwestycję, odpierają te zarzuty i zwracają uwagę, że inwestycja usprawni transport między obu krajami i zredukuje szkodliwy ruch kołowy. Kolej ma być gotowa około 2023 roku, ale są też głosy jej przeciwników, że z powodu licznych trudności nie zostanie oddana do użytku przed 2040 rokiem.

Czytaj więcej w Money.pl
Ile Włosi muszą pracować na mieszkanie? Blisko sześć lat musi pracować statystyczny mieszkaniec Włoch na kupno własnego mieszkania o powierzchni 65 metrów kwadratowych.
Włosi chcą, by prezydentem była kobieta Włochy są jednym z nielicznych krajów w Europie, gdzie na czele rządu nie stała dotąd kobieta.
Pomysł urzędników rozbawił gondolierów Autorom projektu nowelizacji kodeksu ruchu wodnego wioślarze zarzucają, że nie mają pojęcia, jak wygląda gondola.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)