Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Zaplecze socjalne a praca poza zakładem

0
Podziel się:

Pytanie: Moja żona nosi się z zamiarem rozpoczęcia działalności gospodarczej i świadczenia usług opiekuńczych w domu klienta. Chce stanąć do przetargu na świadczenie takich usług ogłoszonego przez...

Pytanie: Moja żona nosi się z zamiarem rozpoczęcia działalności gospodarczej i świadczenia usług opiekuńczych w domu klienta. Chce stanąć do przetargu na świadczenie takich usług ogłoszonego przez urząd miejski. W przypadku gdyby wygrała ten przetarg \"przejmie\" niejako \"rynek\" i pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, który tej części swojej działalności zaniecha. W związku z tym zatrudnionych w nowej firmie zostanie ponad 50 pracowników - opiekunek domowych pracujących wyłącznie w domach klientów (podopiecznych). Żadnych innych pracowników typu księgowa, kadrowa i jakichkolwiek innych nie będzie. Tylko opiekunki pracujące wyłącznie w domach podopiecznych. Czy mimo to, że żadne prace nie będą nigdy wykonywane na teranie \"zakładu pracy\" ciąży na mojej żonie obowiązek zapewnienia jakichś pomieszczeń socjalnych dla pracowników i jeśli tak to jak duże i jakiego rodzaju zaplecze musi zapewnić w tym konkretnym przypadku? Będą to umowy o pracę. Z częścią pracowników na czas nieokreślony a z
częścią - na czas określony. Cytuję niektóre zapisy umowy: \"1) rodzaj umówionej pracy - opiekunka domowa 2) miejsce wykonywania pracy - u świadczeniobiorców\". Takie umowy posiadają teraz opiekunki z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej i nie zajdą żadne okoliczności by zapisy w umowach o pracę z nowym pracodawcą musiały brzmieć inaczej.

Odpowiedź: M. Mędrala (w: Wybrane problemy ze wskazaniem miejsca pracy w umowie o pracę. Mon.PP 2009, nr 3) wyraża pogląd, że miejsce wykonywania pracy powinno być co...

porady
prawo pracy
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)