Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
porady
23.09.2014 05:11

Oryginały zaświadczeń o ukończonych kursach

Pytanie: Były pracownik zażądał na piśmie w określonym terminie zwrotu zaświadczeń z kursów i szkoleń odbytych w trakcie zatrudnienia i przechowywanych w jego aktach osobowych w części \"B\". Kursy...

Podziel się
Dodaj komentarz

Pytanie: Były pracownik zażądał na piśmie w określonym terminie zwrotu zaświadczeń z kursów i szkoleń odbytych w trakcie zatrudnienia i przechowywanych w jego aktach osobowych w części \"B\". Kursy sfinansował pracodawca i mimo nie przepracowania okresu trzech lat po ich ukończeniu pracodawca odstąpił od żądania zwrotu części kosztów tych kursów z uwagi na nie przedłużenie umowy na czas określony. Były pracownik stwierdził, że oryginały zaświadczeń stanowią własność pracownika, nawet w przypadku poniesienia kosztów szkoleń przez pracodawcę i powołał się na paragraf 1 ust. 3 rozp. MPiPS z dnia 28.03.1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika oraz na paragraf 6 rozporządzenia MEiN z dnia 03.02.2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych. Pracownik już raz zażądał oryginałów tych dokumentów,
lecz pracownicy kadr odmówili mu twierdząc, że paragraf 1 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej dotyczy sytuacji podejmowania pracy, a nie już na etapie zatrudnienia i składania takich dokumentów, a skoro pracodawca pokrył w całości koszty tych szkoleń i kursów to ma prawo przechowywać oryginały takich dokumentów, a pracownik może starać się o wydanie duplikatów u prowadzącego szkolenie i kurs i wydającego zaświadczenia o ukończeniu kursu a nie żądać od pracodawcy przechowywanych w części \"B\" akt osobowych pracownika oryginałów. Czy pracownik ma rację w tej sprawie i należy mu wydać oryginały zaświadczeń ze szkoleń i kursów jakie odbył były pracownik w ramach podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników na koszt pracodawcy przeprowadzonych w firmie specjalizującej się w prowadzeniu szkoleń i kursów zawodowych?

Odpowiedź: Kwestię prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy reguluje Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu...

Tagi: porady, prawo pracy, prawo
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz