Pytanie: Pracuje w duże jednostce budżetowej na 1/2 etatu, gdzie jest potrzeba również pracy w soboty i w niedziele. Do tej pory pracowałem przez 7 dni w tygodniu (gdyż sam tak chciałem), oczywiście nie przekraczając limitu godzin dla 1/2 etatu (nie miałem nadgodzin, tzn. np. pracowałem po 3 godz. dziennie), ale gdy przekraczałem limit godzin, wówczas brałem wolne za nadgodziny na koniec miesiąca. Ostatnio dział Kadr zwrócił uwagę, ze w ciągu 7 dni muszę mieć 2 dni wolnego powołując się na kodeks pracy, co za bardzo mi nie odpowiada.Czy dział Kadr ma rację, że na 7 dni muszą być dwa dni wolnego? Jeśli tak to proszę o podanie podstawy prawnej.
Odpowiedź: Regulacje dotyczące czasu pracy znajdują się w Dziele szóstym Kodeksu pracy. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w...