Pytanie: Pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę w firmie, która nie posiada regulaminu pracy (firma zatrudnia poniżej 20 pracowników). Do tej umowy o pracę chcemy dołączyć informację dodatkową, z której będzie jasno wynikać jakie uprawnienia przysługują pracownikowi, do którego informacja jest kierowana, tzn. przynajmniej norma czasu pracy, okoliczności wypłaty wynagrodzenia, przysługujący pracownikowi wymiar urlopu, długość okresu wypowiedzenia oraz sposób usprawiedliwiania nieobecności w pracy. Chcemy jednak w takiej informacji dać odwołania do przepisów kodeksu pracy, zamiast rozpisywać się bezpośrednio w dokumencie. W związku z powyższym czy takie zapisy w informacji dodatkowej jak: 1. Prawo do urlopu wypoczynkowego nabywa Pan/Pani wg zasad określonych w art. 153?162 k.p. 2. Długość okresu wypowiedzenia Panu/Pani umowy o pracę określa art. 36 k.p. - będą zgodne z przepisami prawa i będą wystarczające oraz czy mogę określić, iż pora nocna obejmuje godziny między 22.00 a 6.00?
Odpowiedź: Podstawowe informacje mające zasadnicze znaczenie dla obu stron stosunku pracy, czyli pracodawcy i pracownika, należy określić już w umowie o pracę. Zawiera...