Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Umowa o pracę w zagranicznej firmie

0
Podziel się:

Pytanie: Niemiecka spółka zajmująca się pośrednictwem pracy otwiera w Polsce oddział zagraniczny. Do reprezentowania swoich interesów w Polsce zamierza zatrudnić jedną osobę (do pracy w biurze -...

Pytanie: Niemiecka spółka zajmująca się pośrednictwem pracy otwiera w Polsce oddział zagraniczny. Do reprezentowania swoich interesów w Polsce zamierza zatrudnić jedną osobę (do pracy w biurze - rekrutacji, kontaktów z klientami, przygotowywania umów przedwstępnych dla osób wyjeżdżających do Niemiec). Pracownik ten będzie de facto pracownikiem głównej spółki niemieckiej, ale pracę świadczyć będzie w Polsce. Jak i gdzie powinny być płacone ubezpieczenia (zdrowotne, emerytalne), jak będzie wyglądało płacenie podatków? Rozumiem, że ekwiwalent pensji wyrażonej w Euro będzie przelewany już w złotówkach na konto pracownika. Czy powinna to być kwota brutto i pracownik sam odprowadzi należne podatki i składki w Polsce, czy powinna to zrobić firma niemiecka? Jeśli tak, to w jakim kraju te należności powinny być odprowadzane, bo jeśli w Niemczech, to jak domagać się uznania np. składki emerytalnej czy zdrowotnej w Polsce?

Odpowiedź: W przypadku jeżeli zagraniczna spółka otwiera w Polsce oddział i w oddziale tym zatrudnia pracownika, to pracownik taki zarówno dla celów przepisów prawa...

prawo podatkowe
porady
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)