Pytanie: W firmie obejmującej prowadzenie działalności gospodarczej w postaci apteki często ma miejsce likwidacja leków wskutek utraty ważności. Należy je wówczas utylizować. Również łatwo o utratę leku na skutek zbicia, zniszczenia. Firma jest niewielkich rozmiarów, jeżeli chodzi o przychody, dlatego prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. Kiedy ujmujemy zdarzenie gospodarcze, które stanowi wycofanie towaru, zarówno z powodu utraty ważności (utylizacja), jak i zniszczenia? Czynimy to w trakcie roku podatkowego odzwierciedlając ten fakt w wyniku podatkowym, czy dopiero na koniec roku podatkowego, uwidaczniając go poprzez odpowiedni stan remanentu końcowego, który będzie uwzględniał wycofane w ciągu roku leki (towary)?
Odpowiedź: Jeżeli podatnik kupił towary w celu sprzedaży, to wydatek ten może być kosztem także w przypadku ich utraty (zniszczenia, udokumentowanej utylizacji na skutek...