Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Kontrola Urzędu Skarbowego

0
Podziel się:

Pytanie: 6 marca 2009 r. mój mąż otrzymał zawiadomienie od urzędu skarbowego o przeprowadzeniu kontroli w zakresie prawidłowości i rzetelności prowadzenia dokumentacji podatkowej za rok 1999 w związku...

Pytanie: 6 marca 2009 r. mój mąż otrzymał zawiadomienie od urzędu skarbowego o przeprowadzeniu kontroli w zakresie prawidłowości i rzetelności prowadzenia dokumentacji podatkowej za rok 1999 w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Od 2001 r. została zlikwidowana spółka cywilna, w której był on jednym z trzech wspólników i dopełniono wszystkich formalności w związku z likwidacją spółki. Mąż nie ma żadnej dokumentacji i tak powiedział w urzędzie skarbowym. Pracownik stwierdził, że dokumentację taką powinien posiadać, ponieważ wierzytelności te urząd skarbowy zabezpieczył hipoteką. Jednak nie wiemy, czy akurat są to wierzytelności za rok 1999; decyzja, którą posiada mój mąż, mówi o zaległościach podatkowych za 1998 r. Czy urząd skarbowy ma prawo dokonać kontroli po 10 latach?

Odpowiedź: Zgodnie z art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej, zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął...

prawo podatkowe
porady
porady prawne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)