Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Zmiana lotniska a odszkodowanie

0
Podziel się:

Pytanie: Rozporządzenie WE nr 261/2004 opisuje zasady wypłacania odszkodowania dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotu. Nie ma w nim natomiast...

Pytanie: Rozporządzenie WE nr 261/2004 opisuje zasady wypłacania odszkodowania dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotu. Nie ma w nim natomiast mowy o tym, co w sytuacji, gdy samolot wylądował na innym lotnisku niż docelowe, a transport do miejsca docelowego odbywał się drogą lądową. Nasz pracownik, na zlecenie firmy zewnętrznej został delegowany do miejsca odległego po ortodromie o 1700 km od miejsca wylotu. Samolot wylądował na innym niż planowane lotnisko, a przybycie na lotnisko docelowe miało miejsce ze znacznym opóźnieniem. Bilet dla pracownika zakupiła firma zewnętrzna (zleceniodawca). Czy w takiej sytuacji można ubiegać się o odszkodowanie z tytułu opóźnienia w przybyciu do portu docelowego? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Czy w tej sytuacji zastosowanie mają zapisy w/w rozporządzenia i sytuacja może być traktowana jako dłuższe opóźnienie? Jeśli można starać się o odszkodowanie, to kto może się o nie starać: firma zleceniodawca, która kupiła
bilet, firma zatrudniająca pracownika, czy tylko i wyłącznie podróżny? Czy jeśli w podróży powrotnej nastąpiło by ponownie opóźnienie, to czy można się będzie starać dwukrotnie o odszkodowanie dotyczące przelotów na podstawie jednego biletu: oddzielnie za drogę tam, oddzielnie za drogę z powrotem?

Odpowiedź:
W przypadku odwołania lotu albo odmowy przyjęcia na pokład przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerowi zmianę planu podróży w taki sposób, aby na...

porady
prawo
prawo cywilne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)