Pytanie: Serwis przyjął do naprawy gwarancyjnej sprzęt i w trakcie naprawy zaproponował klientowi wydanie w zamian przyjętego do naprawy inny sprzęt. Czy można wydać inny sprzęt (np. używany, ale o lepszych parametrach technicznych) i nie wydawać pełnej nowej gwarancji, a tylko gwarancję na okres jaki pozostał dla przyjętego sprzętu do naprawy, oczywiście po otrzymaniu zgody klienta na taką wymianę i taki okres gwarancji, czy też taka zgoda klienta jest z mocy prawa nieskuteczna i klient może się później domagać dłuższej gwarancji? Sprzęt był zakupiony 01.01.2007, został przyjęty do naprawy w dniu 01.07.2008 i miał 3-letnią gwarancję ważną do 31.12.2009, a po wymianie klient otrzymałby inny sprzęt (niekoniecznie nowy) z gwarancją również do 31.12.2009, a więc w takim przypadku klient otrzymałby na wydany sprzęt gwarancję tylko 18 miesięczną.
Odpowiedź: Sprzedaż konsumencka - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie kodeksu cywilnegoTak naprawdę uprawnienia jakie przysługują klientowi...