Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Rękojmia za wady fizyczne rzeczy

0
Podziel się:

Pytanie: Osoba fizyczna zakupiła od firmy stolarkę okienną. Na zakupiony towar została udzielona 4-letnia gwarancja. Stolarka niemalże od momentu zamontowania nie spełniała swojej roli (nieszczelność,...

Pytanie: Osoba fizyczna zakupiła od firmy stolarkę okienną. Na zakupiony towar została udzielona 4-letnia gwarancja. Stolarka niemalże od momentu zamontowania nie spełniała swojej roli (nieszczelność, przewiewy powietrza itp.) Kupujący od początku zgłaszał telefonicznie usterki przedstawicielowi handlowemu u którego zakupił solarkę, co skutkowało nawet wizytami techników, które jednak nie wnosiły żadnej poprawy. Pierwsza pisemna reklamacja została jednak zgłoszona dopiero 15 miesięcy po zakupie. Kupujący wytoczył proces w tej sprawie, przedstawiciel handlowy twierdzi jednak, że sprawa uległa przedawnieniu na podst. art. 568 k.c., gdyż reklamacja została zgłoszona po upływie roku. Czy zgłoszenia telefoniczne nie mogą być uznane za powiadomienia sprzedającego o wadzie przedmiotu (czy dowodem nie mogą być np. bilingi telefoniczne)? A jeśli nie, to czy rzeczywiście roszczenie się przedawniło?

Odpowiedź: Zgodnie z art. 556 § 1 kodeksu cywilnego sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub...

porady
prawo
prawo cywilne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)