Pytanie: Firma świadczy usługi wynajmu pojazdu. Klient który dokonał u nas wynajmu i opłacił transakcje karta kredytowa zareklamował usługę i zażądał zwrotu części zapłaty. Reklamacje skierował nie do nas, a do swojego Banku, który za pośrednictwem operatora X przekazał reklamacje nam. Odpowiedzieliśmy na zarzuty i mimo, że były one niezasadne to Bank zwrócił mu część kwoty bez naszej zgody. Należy dodać że nie było zastrzeżeń co do przeprowadzenia transakcji karta nad bezpieczeństwem czego czuwa dział reklamacji Y a jedynie chodziło o kwestie sporne w zasadzie cywilno-prawne. Czy Y który zadecydował o tym ze zwróci właścicielowi karty żądaną kwotę postąpił zgodnie z prawem, przecież nie jest instytucja tak jak sad do rozstrzygania sporów jest jedynie "strażnikiem" prawidłowego przebiegu transakcji karta i eliminowaniem nadużyć, czego nam przecież nie zarzucono?
Odpowiedź: Jak rozumiemy, wypłaty środków na rzecz klienta, który złożył reklamację nie dokonał Bank prowadzący rachunek Państwa firmy, a instytucja zajmująca się...