Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
porady
26.09.2007 00:00

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Pytanie: Prowadzimy serwis sprzętu komputerowego. Klient przysłał do nas komputer z żądaniem jego naprawy w ramach gwarancji. Po rozkręceniu komputera i wykonaniu diagnozy stwierdziliśmy, że sprzęt...

Podziel się
Dodaj komentarz

Pytanie: Prowadzimy serwis sprzętu komputerowego. Klient przysłał do nas komputer z żądaniem jego naprawy w ramach gwarancji. Po rozkręceniu komputera i wykonaniu diagnozy stwierdziliśmy, że sprzęt jest zalany. Przesłaliśmy do klienta pismo z odmową wykonania naprawy w ramach gwarancyjnych wraz z wyceną naprawy płatnej oraz z zapisem naszego regulaminu, że w przypadku rezygnacji z naprawy będzie obciążony kosztami diagnozy i wyceny. Klient żąda zwrotu komputera i nie zgadza się na pokrycie kosztów naszej diagnozy i wyceny. Powołuje się na "jakieś" stanowisko Prezesa UOKiK, wg którego "pobieranie jakichkolwiek opłat w przypadku odmowy gwarancyjnej (z różnych względów) jest sprzeczne z Ustawą z 15.12.2000r. o ochronie konkurencji i konsumentów". Możemy zrozumieć, że klient może nie być znawcą, ale w tym przypadku występuje jeszcze pośrednik, który jest dla nas zleceniodawcą tj. sprzedawca. Dodatkowo przyczyną uszkodzenia okazało się zalanie, a więc uszkodzenie z winy klienta, a więc można by z drugiej
strony również założyć próbę wyłudzenia naprawy gwarancyjnej. Jednak zostały poniesione z naszej strony koszty związane z tym nieuzasadnionym zgłoszeniem, np. koszt przesyłki kurierskiej oraz koszt diagnozy i wyceny. Czy rzeczywiście klienta (konsumenta i firmy) nie można obciążyć żadnymi kosztami związanymi z diagnozą, wyceną, kosztami transportu? W przypadku niektórych towarów w karcie gwarancyjnej pojawia się zapis, że w przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia gwarancyjnego klient będzie obciążony określoną kwotą - czy taki zapis jest rozwiązaniem i on jest zgodny z przepisami w Polsce? Czy tego typu zapis w naszym regulaminie wewnątrz-firmowym rozwiązuje na naszą korzyść ten problem?

Odpowiedź: Jak wynika z opisu sytuacji klient powołał się nauprawnienia wynikające gwarancji, a nie zniezgodności towaru z umową czy rękojmi (w przypadku nie-konsumentów)....

Tagi: porady, prawo, prawo cywilne
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz