Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Odstąpienie od umowy sprzedaży

0
Podziel się:

Pytanie: Tata koleżanki \"naciął\" się na zdrowotną kołdrę prezentowaną w sanatorium. Chciałby ją zwrócić i odzyskać pieniądze. Poleciłem napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ponieważ nie...

Pytanie: Tata koleżanki \"naciął\" się na zdrowotną kołdrę prezentowaną w sanatorium. Chciałby ją zwrócić i odzyskać pieniądze. Poleciłem napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ponieważ nie minęło jeszcze 10 dni od otrzymania towaru pocztą. Zaproponowałem jednak, żeby razem z oświadczeniem nie zwracać kołdry tylko poczekać na reakcję firmy z obawy przed manipulacjami z ich strony (w rozmowie telefonicznej twierdzą np. że należy napisać w tej sprawie napisać \"podanie\", a towar można zwrócić w ciągu tygodnia od złożenia zamówienia). Czy dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa konieczny jest równoczesny zwrot towaru? W jakiej kolejności powinien nastąpić zwrot świadczeń? Czy można zatrzymać towar do czasu otrzymania zapłaty względnie odesłać go analogicznie jak firma konsumentom \"za pobraniem\"? Czy gdyby firma odmówiła odebrania towaru w ten sposób powstaje roszczenie o zapłatę mimo fizycznego niezwrócenia towaru?

Odpowiedź: Zgodnie z przepisami ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000...

porady
prawo
prawo cywilne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)