Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Odpowiedzialność za sprzedaż a gwarancja

0
Podziel się:

Pytanie: Sprzedaliśmy (spółka z o. o.) towar (torbę) klientowi (w tym przypadku była to osoba prowadząca działalność gospodarczą). Po upływie 2 lat od sprzedaży klient złożył do nas reklamację, że...

Pytanie: Sprzedaliśmy (spółka z o. o.)
towar (torbę) klientowi (w tym przypadku była to osoba prowadząca działalność gospodarczą)
. Po upływie 2 lat od sprzedaży klient złożył do nas reklamację, że jeden z suwaków w torbie jest uszkodzony i zażądał naprawy lub wymiany tej torby. Torba nosi ślady intensywnego użytkowania. Podstawą reklamacji klienta jest informacja producenta o 5-letniej gwarancji na ten wyrób. Sprzedaż była dokonana na fakturę VAT z informacją, że wyłączona jest rękojmia, a na sprzedane usługi u części (prowadzimy działalność serwisową) udzielamy 3 miesięczną gwarancję. Torbę przyjęliśmy do wyjaśnienia złożonej reklamacji. Czy można nie przyjąć takiej reklamacji, a jeśli tak to jaka jest do tego podstawa prawna? Jeśli przyjęliśmy taką reklamację to jaka jest podstawa do jej odrzucenia? Czy naszym obowiązkiem jest zwrócić się do producenta tej torby? (w tym przypadku jest problem bo przedstawicielstwo producenta w Polsce już nie istnieje). Jaka jest nasza odpowiedzialność z tytułu
sprzedaży dla klienta prowadzącego działalność gospodarczą, a jaka w stosunku do klienta - konsumenta w przypadku oferowania przez producenta tak długiej gwarancji?

Odpowiedź: Zgodnie z art. 577 kodeksu cywilnego, w wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie...

porady
prawo
prawo cywilne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)