Pytanie: W ubiegłym roku dostarczyliśmy naszemu klientowi produkowane przez nas wyroby (siłowniki hydrauliczne),które on montuje w swoich urządzeniach stacjonarnych u swoich klientów. Po 9 miesięcznym okresie pracy siłownika nastąpiło jego uszkodzenie spowodowane wadą fabryczną. Usterka została przez nas usunięta w terminie pięciodniowym i pełnosprawny wyrób został odesłany naszemu klientowi na nasz koszt. Mimo wykonania czynności ciążących na nas z tytułu gwarancji klient przysłał pismo w którym informuje nas o konieczności obciążenia z tytułu opłat za demontaż i montaż w swoim urządzeniu finalnym oraz kosztu materiałów eksploatacyjnych (olej hydrauliczny) zużytych wskutek awarii. Czy roszczenia naszego klienta są słuszne?
Odpowiedź: Zgodnie z art. 577 § 1 kodeksu cywilnego (kc), w wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje...