Pytanie: W Polsce został zakupiony przez spółkę z o.o. sprzęt elektroniczny (wzmacniacz audio). W trakcie gwarancji popsuł się. Zgłosiliśmy się do sprzedawcy z reklamacją. Sprzedawca odesłał nas do serwisu producenta. Mamy dowód zakupu oraz europejską kartę gwarancyjną powyższego sprzętu. W serwisie producenta powiedziano nam, że mogą przyjąć sprzęt do naprawy tylko za okazaniem oryginalnej polskiej karty gwarancyjnej. Niestety takiego dokumentu nie posiadamy. Czy serwis może odmówić przyjęcia do naprawy bez polskiego dokumentu gwarancji? Mamy zarówno europejska kartę gwarancji jak również dowód zakupu w postaci faktury zakupu.
Odpowiedź: Zgodnie z art. 577 § 1 Kodeksu cywilnego (k.c.) W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje...