Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
porady
13.04.2009 00:00

Gwarancja i rękojmia dla przedsiębiorcy

Pytanie: W grudniu 2007 roku zakupiliśmy do firmy expres do kawy do użytku dla pracowników. Po trzech miesiącach expres się zepsuł. Został dostarczony do autoryzowanego serwisu. Przy przyjęciu...

Podziel się
Dodaj komentarz

Pytanie: W grudniu 2007 roku zakupiliśmy do firmy expres do kawy do użytku dla pracowników. Po trzech miesiącach expres się zepsuł. Został dostarczony do autoryzowanego serwisu. Przy przyjęciu pracownik zasugerował, że w związku z tym, że expres jest zakupiony na firmę traci gwarancję, jednak po sprawdzeniu licznika zrobionych kaw expres został do naprawy przyjęty. W marcu 2009 roku zepsuł się ponownie, został przyjęty ponownie do naprawy ( po 15 miesiącach ) i naprawiony. Po kilku dniach zepsuł się ponownie. Jednak w tej chwili serwis zasugerował, że poprzednia naprawa powinna być odpłatna ponieważ gwarancja już nie była i w tej chwili mogą naprawić ekspres tylko odpłatnie. Trzeba nadmienić, że generalnie sprzedawcy nie informują przy zakupie, że w warunkach gwarancji jest zawarta klauzula że towar traci gwarancję jeżeli jest zakupiony na fakturę, a później okazuje się że taka klauzula jest. Czy zgodne z prawem jest takie postępowanie producenta? Jakie możliwości żądania naprawy i w jakim czasie od daty
zakupu rzeczy ma nabywca, który kupuje różne urządzenia do użytku firmowego?

Odpowiedź: Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta do naprawy danej rzeczy. W zasadzie producent może dowolnie kształtować treść udzielanej gwarancji. Warunki...

Tagi: porady, porady prawne, prawo, prawo cywilne
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz