Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Gwarancja i rękojmia dla przedsiębiorcy

0
Podziel się:

Pytanie: W grudniu 2007 roku zakupiliśmy do firmy expres do kawy do użytku dla pracowników. Po trzech miesiącach expres się zepsuł. Został dostarczony do autoryzowanego serwisu. Przy przyjęciu...

Pytanie: W grudniu 2007 roku zakupiliśmy do firmy expres do kawy do użytku dla pracowników. Po trzech miesiącach expres się zepsuł. Został dostarczony do autoryzowanego serwisu. Przy przyjęciu pracownik zasugerował, że w związku z tym, że expres jest zakupiony na firmę traci gwarancję, jednak po sprawdzeniu licznika zrobionych kaw expres został do naprawy przyjęty. W marcu 2009 roku zepsuł się ponownie, został przyjęty ponownie do naprawy ( po 15 miesiącach ) i naprawiony. Po kilku dniach zepsuł się ponownie. Jednak w tej chwili serwis zasugerował, że poprzednia naprawa powinna być odpłatna ponieważ gwarancja już nie była i w tej chwili mogą naprawić ekspres tylko odpłatnie. Trzeba nadmienić, że generalnie sprzedawcy nie informują przy zakupie, że w warunkach gwarancji jest zawarta klauzula że towar traci gwarancję jeżeli jest zakupiony na fakturę, a później okazuje się że taka klauzula jest. Czy zgodne z prawem jest takie postępowanie producenta? Jakie możliwości żądania naprawy i w jakim czasie od daty
zakupu rzeczy ma nabywca, który kupuje różne urządzenia do użytku firmowego?

Odpowiedź: Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta do naprawy danej rzeczy. W zasadzie producent może dowolnie kształtować treść udzielanej gwarancji. Warunki...

porady
porady prawne
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)