Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Błąd księgowego wykryty po rozwiązaniu umowy

0
Podziel się:

Pytanie: Księgowość wspólnoty mieszkaniowej była prowadzona przez osobę fizyczną, która miała podpisaną umowę zlecenie. Osoba ta wypowiedziała umowę i umowa została rozwiązana po przysługującym...

Pytanie: Księgowość wspólnoty mieszkaniowej była prowadzona przez osobę fizyczną, która miała podpisaną umowę zlecenie. Osoba ta wypowiedziała umowę i umowa została rozwiązana po przysługującym okresie. Po rozwiązaniu umowy Urząd Skarbowy poinformował Wspólnotę o błędnie wypełnionej deklaracji CIT-8 i wezwał do uzupełnienia błędów. CIT-8 złożony w US był błędnie wypełniony - brak wypełnionej drugiej strony. Kopia CIT-8 przedłożona Wspólnocie była wypełniona w pełni (razem z ową drugą stroną) i prawidłowo. Wspólnota musiała pokryć koszty dokonania przez nowa księgowość poprawek w US. W jaki sposób (przed jakim sądem), czy w ogóle (jest to po wygaśnięciu umowy zlecenia), na podstawie jakich przepisów prawa i czego można się domagać od osoby, która popełniła błąd. Podkreślam, że w zasadzie, poza popełnieniem błędu, zostało tu popełnione oszustwo (może nieświadome) i w związku z tym Zarząd Wspólnoty nie mógł wyegzekwować poprawienia dokumentu CIT-8 przez osobę go wypełniającą jeszcze w czasie trwania umowy.
Od całego zajścia minęło 8 miesięcy. Jaki jest czas przedawnienia takich spraw i z jakiego przepisu prawa on wynika? Zarząd zajął się tą sprawą po 8 miesiącach, bowiem owa osoba była poza granicami kraju.

Odpowiedź: w opisanym przypadku zleceniodawcy mogliby żądać odszkodowania za nienależyte wykonanie zobowiązania. Zależy to od rodzaju obowiązków ustalonych przez strony...

porady
prawo
prawo cywilne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)