Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
porady
19.11.2007 00:00

Pouczenie strony w postępowaniu administracyjnym

Pytanie: Od kilku miesięcy mam problemy z załatwieniem sprawy w urzędzie. Co chwilę brakuje jakiegoś dokumentu, o którym urzędnik nie wspominał na początkowym etapie załatwiania sprawy. Chcę mieć...

Podziel się
Dodaj komentarz

Pytanie: Od kilku miesięcy mam problemy z załatwieniem sprawy w urzędzie. Co chwilę brakuje jakiegoś dokumentu, o którym urzędnik nie wspominał na początkowym etapie załatwiania sprawy. Chcę mieć pewność, że w przyszłości taka sytuacja już nie wystąpi. Prosiłem urzędnika o wypisanie poszczególnych kroków postępowania i potrzebnych dokumentów na piśmie, jednak on odmówił mi. Czy istnieje jakiś przepis w kodeksie postępowania administracyjnego, który mówi, że urzędnik ma obowiązek na pisemną prośbę petenta wypisać kroki postępowania oraz sporządzić wykaz wymaganych dokumentów? Jeżeli taki przepis istnieje, to jaka jest odpowiedzialność urzędnika za nie wypełnienie swojego obowiązku?

Odpowiedź: Zgodnie z art. 9 Kodeksu postępowania administracyjnego organy administracji publicznej są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach...

Tagi: porady, prawo administracyjne, prawo
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz