Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Dokonywanie nagrań rozmowy bez zgody rozmówcy

0
Podziel się:

Pytanie: Klient (konsument) nagrywa rozmowę telefoniczną z pracownikiem firmy serwisowej bez poinformowania o tym fakcie drugiej strony i otrzymania od niej zgody na rejestrację rozmowy przed...

Pytanie: Klient (konsument) nagrywa rozmowę telefoniczną z pracownikiem firmy serwisowej bez poinformowania o tym fakcie drugiej strony i otrzymania od niej zgody na rejestrację rozmowy przed rozpoczęciem nagrywania. Również firma serwisowa wykonuje takie nagranie bez wiedzy i zgody klienta. Czy klient lub firma ma prawo rejestrować takie rozmowy telefoniczne bez poinformowania i otrzymania zgody drugiej strony? Co w przypadku jeśli taka "skryta" rejestracja się odbyła, to czy może być wykorzystywana i w jakim celu? Czy druga strona może (czy też powinna) zgłosić ten fakt i gdzie? Jakie prawa przysługują osobie fizycznej/konsumentowi, a jakie firmie w tym zakresie i jakie są ewentualne sankcje, jeśli jest to niezgodne z prawem?

Odpowiedź: Samo nagranie rozmowy przez osobę w niej uczestniczącą nie stanowi jeszcze samo w sobie czynu zabronionego. Istota komunikowania się polega przekazywaniu informacji...

porady
prawo
postępowanie przed sądem
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)