Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Więcej swobody w reklamie usług prawnych

0
Podziel się:

Radcy prawni będą mogli sobie pozwolić na reklamę? Projekt nowego kodeksu etycznego dopuszcza reklamę i marketing, które obecnie są bardzo ograniczone.

Więcej swobody w reklamie usług prawnych

Radcy prawni będą mogli sobie pozwolić na reklamę? Projekt nowego kodeksu etycznego dopuszcza reklamę i marketing, które obecnie są bardzo ograniczone – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Za granicą ( np. w Niemczech) na ulicznym billbordzie zobaczymy prawnika zachęcającego do korzystania z jego porad. Być może wkrótce będzie to możliwe w Polsce. Gazeta dotarła do projektu radykalnej zmiany zasad radcowskiej etyki zawodowej.

Dlaczego zdecydowano się na zmiany? Zdaniem pomysłodawców obecne normy są zbyt restrykcyjne.

Reformatorzy okroili kodeks z siedemdziesięciu do pięćdziesięciu artykułów. Proponują rewolucję w kwestii dozwolonego informowania o działalności oraz sposobach zdobywania klientów. Zniknąć ma zakaz reklamy, choć marketing będzie dozwolony według pewnych zasad – m.in. nowy kodeks zabraniałby przekazywać informacje sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, godnością zawodową w sposób agresywny, narzucający się - czytamy w "Rzeczpoposlitej".

Proponuje się, aby radca miał prawo informować o swojej działalności zawodowej. Można by m.in. informować o współpracy z innymi zawodami doradczymi: rzecznikami patentowymi, doradcami podatkowymi, ubezpieczeniowymi, biegłymi rewidentami.

Będzie też można pochwalić się publicznie miejscami w rankingach prawniczych prowadzonych zgodnie z zasadami ustalonymi przez samorząd radcowski lub prezentować klientów, którzy się na to zgodzili. Kodeks ma także zezwalać na informowanie o sponsorowaniu przedsięwzięć publicznych - podaje gazeta.

Środowisko przedyskutuje proponowane zmiany.

wiadomości
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)