Kampania reklamująca ofertę spółki Canal+ Cyfrowy wprowadzała konsumentów w błąd. Na spółkę nałożono ponad 200 tys. zł kary - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Na zdjęciu prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.
UOKiK ustalił, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę.
W lutym 2011 roku Urząd wszczął przeciw Canal+ Cyfrowy postępowanie. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych firmy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów Canal+ i HBO.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów UOKiK nałożył na przedsiębiorcę 235 tys. 266 zł kary. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
Canal+ Cyfrowy zajmuje się m.in. odpłatnym udostępnianiem kanałów telewizyjnych.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Milionowa kara dla PZU. Sąd podjął decyzję Sąd Apelacyjny skierował do ponownego rozpoznania sprawę kary w wysokości ok. 15 mln zł, nałożonej w 2009 r. przez UOKiK na PZU. | |
Ubezpieczeniowy gigant musi zapłacić miliony Poszło o zapisy w polisach na życie, a w szczególności o warunki ubezpieczenia na wypadek ciężkiej choroby. | |
Kary, nielegalne opłaty... Oto grzechy banków Prawie 300 zapisów z regulaminów stosowanych przez banki trafiło już do Rejestru Klauzul Niedozwolonych. |