Od 2014 roku zgłoszenia ze wszystkich numerów alarmowych będą przyjmowały Centra Powiadamiania Ratunkowego (CPR-y), działające według ujednoliconych standardów - przewiduje ustawa, którą podpisał prezydent Bronisław Komorowski.
Przygotowane przez resort administracji i cyfryzacji rozwiązania normują zagadnienia z zakresu powiadamiania ratunkowego, opierając system na Centrach Powiadamiania Ratunkowego.
Po wprowadzeniu ustawy wszystkie CPR-y w kraju mają pracować według tych samych procedur. W Centrach ma być wykorzystywany jeden system teleinformatyczny. Ustawa ujednolica także szkolenia operatorów numerów alarmowych oraz procedury obsługi zgłoszeń alarmowych.
Regulacja określa ponadto wymagania stawiane przyszłym operatorom numerów alarmowych. Z kolei sposób organizacji szkoleń, kwalifikacji instruktorów, zasad przeprowadzania egzaminów na operatorów numerów alarmowych ma regulować rozporządzenie.
Zgodnie z nowymi przepisami CPR przez trzy lata mają prowadzić ewidencję danych dotyczących treści zgłoszeń alarmowych, w tym nagrań rozmów oraz danych osób zgłaszających i innych osób wskazanych podczas przyjmowania zgłoszenia. Minister administracji będzie publikował statystyki dotyczące funkcjonowania systemu.
Według rządowych danych aż 80 proc. wszystkich telefonów na numer alarmowy 112 zawiera zgłoszenia fałszywe i złośliwe. _ - Dlatego tak istotnym zadaniem CPR jest filtrowanie i zgłoszeń, i - co za tym idzie - odciążanie w tym zakresie dyspozytorów służb _ - podkreśla MAC.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Coraz więcej skarg na służbę zdrowia W 2012 r. biuro Rzecznika Praw Pacjenta odnotowało znacznie więcej zgłoszeń od pacjentów niż w poprzednim roku - poinformowała RPP Krystyna Kozłowska. | |
Będą zmiany w służbie zdrowia. Sprawdź, jakie Jak przyjmować wezwanie, o co pytać - dyspozytorzy medyczni pogotowia ratunkowego otrzymają konkretne wytyczne. | |
Otwarto nową bazę LPR w Gdańsku |