Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Media w Europie nie są niezależne? Rada Europy zwraca uwagę na...

0
Podziel się:

Nie możemy tworzyć monopoli medialnych, bo to wpływa na wolność słowa - twierdzi Rada Europy.

Media w Europie nie są niezależne? Rada Europy zwraca uwagę na...
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Rada Europy zwróciła się do 47 swych państw członkowskich, aby dbały o zachowanie pluralizmu i zróżnicowania w środkach masowego przekazu, _ które są zagrożone, jeśli nie utrzymuje się obecnego ich modelu z udziałem mediów publicznych _.

Komitet ministrów Rady Europy, organ wykonawczy tej organizacji, podkreślił swe poparcie dla _ misji, niezależności wydawniczej i organizacyjnej mediów publicznych _ oraz konieczności ich finansowania.

W swej deklaracji komitet, w skład którego wchodzą ministrowie spraw zagranicznych i ambasadorzy przy Radzie Europy, podkreślił, że _ obowiązkiem mediów publicznych w nowej panoramie sektora informacji jest promowanie wartości demokratycznych i dywersyfikacja przekazywanych treści i usług _.

W tym sensie rozwój nowych technologii informacji i komunikacji - głosi oświadczenie komitetu - stwarza _ szczególną szansę, że media publiczne będą mogły wypełniać swą misję w sposób innowacyjny i bardziej skuteczny _.

Komitet, podkreślając znaczenie niezależności i transparentności mediów publicznych, kładzie nacisk na _ zrównoważone przedstawianie w nich rozmaitych punktów widzenia _.

Organ Rady Europy odniósł się również do kwestii obsadzania kierowniczych stanowisk w mediach publicznych i zwrócił się do rządów, aby nie wykorzystywały tego instrumentu _ do wywierania wpływów politycznych lub wpływów innego typu _ na funkcjonowanie mediów.

Ostrzegł jednocześnie przed wykorzystywaniem instrumentów finansowych _ w celu wywierania wpływu na politykę wydawniczą i ograniczanie autonomii _ mediów publicznych. Stanowiłoby to - jak dodaje komitet - _ zamach na niezależność działania mediów publicznych _.

Przed dwoma miesiącami komisarz Rady Europy ds. praw człowieka Thomas Hammarberg ostrzegał przed zagrożeniami wobec których stają europejskie media publiczne: podejmowanymi przez władze próbami podporządkowania sobie mediów publicznych i zdominowania rynku medialnego oraz zaznaczającą się tendencją do tworzenia monopoli medialnych.

Więcej o mediach czytaj w Money.pl
Wirtualna Polska przedłuża kampanię wizerunkową Wirtualna Polska rozpoczyna akcję promocyjną odświeżonego serwisu wiadomosci.wp.pl, która jest jednocześnie przedłużeniem kampanii wizerunkowej portalu.
Gazeta nie ujawnia sprzedaży. Dlaczego? Przekrój od kilku miesięcy każe sobie płacić za dostęp do internetowej wersji. Wciąż jednak nie chce ujawnić jak wygląda sprzedaż. Czy jest tak źle, że wstyd się przyznać?
media
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)