Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Macierewicz o tajnej instrukcji: dywersja

0
Podziel się:

Antoni Macierewicz dyskredytuje doniesienia rosyjskich mediów o przyczynach katastrofy.

Macierewicz o tajnej instrukcji: dywersja
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Doniesienia rosyjskich mediów na temat rzekomej tajnej instrukcji, zgodnie z którą Tu-154M mógł odejść na lotnisko zapasowe tylko za zgodą _ głównego pasażera _, mają charakter _ dywersyjny _ - uważa szef parlamentarnego zespołu ds. zbadania przyczyn katastrofy smoleńskiej Antoni Macierewicz (PiS).

_ - Wszelkie sugestie odwołujące się do jakoby istniejącej tajnej instrukcji są po prostu mistyfikacją, mającą na celu stworzenie zamieszania politycznego _ - oświadczył Macierewicz na piątkowym briefingu prasowym w Sejmie.

O tajnej instrukcji napisała w piątek _ Komsomolskaja Prawda _. Według gazety, instrukcja, na podstawie której samolot może odejść na lotnisko zapasowe tylko za zgodą _ głównego pasażera _, mogła doprowadzić do katastrofy polskiego Tu-154M pod Smoleńskiem 10 kwietni zeszłego roku.

Informacje gazety zdementował szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego gen. Mieczysław Cieniuch. _ - Ta informacja od razu wydawała mi się mało prawdopodobna, ale nakazałem ją sprawdzić. Otrzymałem już informację, że taka instrukcja na sto procent nie istniała, ani nie istnieje _ - mówił dziennikarzom gen. Cieniuch.

W ocenie Macierewicza, doniesienia gazety _ mają charakter w sposób oczywisty dywersyjny _. Materiały te, _ mistyfikujące i fałszywie przedstawiające przebieg wydarzeń związanych z lotem samolotu Tu-154M w dniu 10 kwietnia 2010 roku _ - zdaniem posła - _ znalazły niestety odbicie w Polsce _.

Macierewicz oświadczył, że przeloty osób pełniących najwyższe funkcje w państwie reguluje instrukcja HEAD. - _ Nikt nigdy nie uchylił instrukcji HEAD, która jest jedynym zbiorem norm warunkujących i decydujących o tym, jak postępują poszczególni członkowie załogi, pasażerowie, a przede wszystkim kapitan statku _ - zaznaczył poseł.

Podczas konferencji przedstawiono niektóre z zapisów tej instrukcji, m.in. mówiące o tym, że dowódcą statku jest zawsze wyznaczony pilot. _ - To on musi rozpoznać, jaka jest sytuacja meteorologiczna, zagrożenia zarówno w miejscu lądowania, jak i ewentualnych lotniskach zapasowych _ - podkreślał Macierewicz.

_ - Nikt inny decyzji w tej kwestii nie może podjąć _ - zaznaczył poseł. Instrukcja mówi o tym - dodał Macierewicz - że tylko dowódca ustala ewentualne warianty postępowania, _ rozstrzyga, wybiera i decyduje _ i nikt nie może mieć wpływu na jego rozstrzygnięcia.

_ - Wyłącznie dowódca statku wydaje decyzje, bez względu na status osoby, która by próbowała interweniować _ - podkreślił poseł.

Czytaj w Money.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)