Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Katastrofa smoleńska. "Był cały szereg wybuchów"

0
Podziel się:

Samoloty nie mają w zwyczaju się rozpadać w powietrzu, chyba że na pokładzie samolotu zachodzą wybuchy.

Katastrofa smoleńska. "Był cały szereg wybuchów"
(prezydent.pl/GFDL)

Ekspert parlamentarnego zespołu ds. wyjaśnienia katastrofy smoleńskiej dr Grzegorz Szuladziński uważa, że katastrofę spowodował _ cały szereg wybuchów _. Uznał tak na podstawie zdjęć pokazujących rozmieszczenie szczątków samolotu TU 154M.

Według szefa zespołu Antoniego Macierewicza (PiS) nowy materiał dowodowy pochodzi _ spoza Polski _.

- _ Otrzymaliśmy spoza Polski, rosyjski materiał dokumentacyjny prokuratorów rosyjskich opatrzony wszystkimi możliwymi potwierdzeniami i pieczęciami, który opisuje miejsce zdarzenia w dniu 10 i 11 kwietnia (2010 r.) _ - powiedział Macierewicz na posiedzeniu zespołu.

Jak podkreślił materiał przedstawia opis tzw. sektora 13. leżącego między miejscem, w którym samolot uderzył w ziemię, a szosą. - _ To jest ten obszar, gdzie samolot był jeszcze w powietrzu _ - dodał.

Prof. Marek Dąbrowski zaznaczył, że materiał pokazuje _ przemilczane w oficjalnych raportach _ szczątki samolotu znajdujące się w strefie, w której samolot był jeszcze nad ziemią.

Z kolei według Szuladzińskiego materiał wskazuje, że z samolotu na ziemię _ w ostatnich sekundach lotu spadał grad szczątków _. - _ Samoloty nie mają w zwyczaju się rozpadać w powietrzu, chyba że na pokładzie samolotu zachodzą wybuchy _ - przekonywał.

Zdaniem eksperta wygląda na to, że nie doszło tylko do jednego wybuchu na skrzydle, jak twierdził wcześniej. - _ Wygląda coraz bardziej, że był to szereg wybuchów, w rezultacie których te szczątki zaczęły spadać na ziemię _ - ocenił Szuladziński.

- _ Pierwszy wybuch musiał być całym szeregiem drobnych wybuchów _ - dodał.

Również zdaniem dr Wacława Berczyńskiego nie da się wytłumaczyć rozpadu samolotu inaczej niż tym, że ogromne ciśnienie _ oderwało skrzydło od poszycia i zniszczyło całą strukturę _.

Jak zaznaczył identyfikację znalezionych części samolotu ułatwiłyby rysunki techniczne Tu-154, bez których nie da się przeprowadzić dokładnej analizy technicznej. Jego zdaniem plany techniczne nie powinny być objęte tajemnicą, bo Tu-154 _ jest wycofany z eksploatacji _.

Macierewicz zapowiedział, że zwróci się do premiera Donalda Tuska o udostępnienie zespołowi smoleńskiemu rysunków technicznych Tu-154.

Czytaj więcej w Money.pl
Pierwsze wnioski o pieniądze za Smoleńsk MON przekazało Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa pierwsze sześć wniosków członków rodzin ofiar katastrofy, które chcą odszkodowań.
Eksperci krytycznie o raporcie Macierewicza To, co zespół parlamentarny uważa za symptomy awarii silników w Smoleńsku, to po prostu wibracje spowodowane przez gałęzie wpadające do turbiny - oceniają szef PKBWL Maciej Lasek i astrofizyk i pilot prof. Paweł Artymowicz.
"To pewne, że w Smoleńsku były dwa wybuchy" Służby rosyjskie zamieszane w katastrofę? Zespół Antoniego Macierewicza ujawnia szczegóły.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)