Ponad 141,5 tys zł kary nałożył UOKiK na organizatora loterii SMS-owych spółkę CT Creative Team - poinformowała rzeczniczka urzędu Małgorzata Cieloch. Uczestnicy loterii dostawali SMS, że wygrali nagrodę, tymczasem był to tylko wstęp do loterii - uznał Urząd.
Ludzie otrzymywali wiadomości w stylu: _ wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms _. W wiadomości nie było jednak informacji, że odpowiedź jest równoznaczna z udziałem w konkursie, polegającym na wysyłaniu kolejnych SMS-ów, tym razem już płatnych. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMSów oraz organizatorze konkursu.
Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły wiadomości wysyłane w związku z konkursem _ Quiz wiedzowy _, który był prowadzony był od listopada 2010 do grudnia 2011 r. _ - Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2011 r. Wykazało ono, że SMSy wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo _ - poinformowała rzeczniczka.
Cieloch wskazała, że decyzja nie jest ostateczna, a spółka odwołała się od niej do sądu. Do nadania depeszy PAP nie uzyskała komentarza CT Creative Team.
Jak przypomniała rzeczniczka UOKiK, ci którzy uważają, że zostali wprowadzeni w błąd przez organizatora konkursu SMS-owego mogą uzyskać bezpłatną pomoc w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, u rzeczników konsumentów lub w Federacji Konsumentów pod numerem infolinii 800 007 707.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Zwrot w sprawie nc+. Nie przyznają się do winy To o tyle zaskakujące, że zaraz po decyzji UOKiK firma przeprosiła swoich klientów. | |
Ponad dwa miliony złotych kary dla Samsunga Wszystko przez wprowadzającą w błąd kampanię reklamową. | |
Deweloperzy oszukiwali? Posypały się kary UOKiK wydał 22 decyzje dotyczące spółek deweloperskich, nakładając 13 kar w łącznej wysokości blisko 700 tysięcy złotych. |