Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania "Poznaj swoje prawa"

0
Podziel się:

Jej celem jest poprawa sytuacji prawnej i społecznej osób pokrzywdzonych.

Kampania "Poznaj swoje prawa"
(alancrosthwaite/iStockphoto)

Poprawa sytuacji prawnej i społecznej osób pokrzywdzonych przestępstwem - taki cel ma kampania społeczna _ Poznaj swoje prawa. Wyjdź z cienia. Pozwól sobie pomóc. _ Ministerstwo Sprawiedliwości realizuje ją w ścisłej współpracy z mediami, w tym Polskim Radiem.

Resort chce poprzez spoty, artykuły i audycje upowszechniać informacje na temat praw przysługujących pokrzywdzonym przestępstwem, a także uwrażliwiać grupy zawodowe, w tym między innymi sędziów, prokuratorów, kuratorów sądowych, przedstawicieli organizacji pozarządowych i policjantów na potrzeby osób pokrzywdzonych.

Minister sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski podkreślał, że przedmiotem zainteresowania wymiaru sprawiedliwości nie może być tylko sprawca. _ _

_ - Państwo nie może zapominać o ofierze, która często zostaje ze swoimi problemami sama. Z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu czy uszczerbkiem psychicznym, często stratami finansowymi. Chcielibyśmy, by wszystkie ofiary przestępstw wiedziały o swoich prawach i umiały z nich korzystać _ - powiedział minister Kwiatkowski.

Dziś ruszają spoty promujące kampanię w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i Polskim Radiu. Od marca radiowa Jedynka rozpocznie też codzienne audycje radiowe. W każdym tygodniu będzie poruszane inne zagadnienie, związane z problemami osób pokrzywdzonych przestępstwem jak mobbing, molestowanie czy wymuszanie haraczy. _ _

_ - Każdego dnia będziemy mówili o tym, co ludzi dotyka, w jaki sposób mogą wyjść z cienia , w jaki sposób mogą uzyskać pomoc prawną _ - tłumaczy Andrzej Żak, szef redakcji informacyjno-publicystycznej Programu Pierwszego Polskiego Radia.

W drugim kwartale tego roku na ulicach polskich miastach pojawią się bilboardy informujące o kampanii. Kampania _ Poznaj swoje prawa. Wyjdź z cienia. Pozwól sobie pomóc _ potrwa do listopada 2010 roku.

wiadomości
wiadmomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)